شناسهٔ خبر: 18225332 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شگفتی‌سازی یک فیلم‌اولی در جدول فروش سینمای جهان

جوردن پیل اولین فیلمش را در ژانر وحشت با هزینه‌ای چهار میلیون‌دلاری جلوی دوربین برد و حالا در هفته اول اکرانش فقط در آمریکا سی میلیون دلار فروش داشته است.

صاحب‌خبر -
شگفتی‌سازی یک فیلم‌اولی در جدول فروش سینمای جهانبه گزارش حوزه سینما   گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صدرنشین جدول فروش فیلم‌های جهان در هفته‌ای که گذشت، فیلم ترسناک «برو بیرون»  بود که در نخستین هفته‌ی اکران‌ توانست رقم سی میلیون دلار را در گیشه‌ها به ثبت برساند. نکته جالب اینجاست که این فیلم نخستین تجربه‌ی جوردن پیل در مقام کارگردانی به حساب می‌آید وتنها چهار و نیم میلیون دلار هزینه برده است.

اما انیمیشن «لگو بتمن» در سومین هفته‌ی اکران با ۱۹ میلیون دلار در جایگاه دوم نشست و مجموع فروش خود در سراسر جهان را به ۲۲۳ میلیون دلار رساند و در جایگاه بعدی قسمت دوم «جان ویک» قرار می‌گیرد که با ۹ میلیون دلار عنوان سوم را بدست آورده.

اما باکس آفیس این هفته هم مثل همیشه چند اثر ناکام را در جدول خود داشت. انیمیشن چینی «راگ داگ» و فیلم اکشن «تصادم» فیلم‌هایی بودند که نخستین هفته‌ی اکرانشان در حالی پشت سر گذاشته شد که هیچ‌کدام نتوانستند انتظارات سرمایه‌گذاران را برآورده کنند. «راک داگ» که با بودجه‌ی ۶۰ میلیون دلاری تولید شده با سه و هفت دهم میلیون دلار در رتبه‌ی یازدهم جدول قرار گرفت و «تصادم» با بازی نیکلاس هولت، فلیسیتی جونز، آنتونی هاپکینز و بن کینگزلی با تنها یک و نیم میلیون دلار به مقام سیزدهم رسید.

*این هفته‌ منتظر اکران چه فیلم‌هایی باشیم؟

بدون شک بمب باکس‌آفیس هفته‌ی آینده، «لوگان» با بازی هیو جکمن است که بر اساس شخصیت ولورین و در ادامه‌ی فیلم‌های «خاستگاه مردان ایکس: ولورین» (سال ۲۰۰۹) و "ولورین" (سال ۲۰۱۳) ساخته شده است. همچنین انتظار می‌رود این هفته برندگان جوایز اسکار مانند «نور ماه» و «لا لا لند» با افزایش تعداد سالن‌های سینما جهشی در رتبه‌های باکس‌آفیس داشته باشند.


انتهای پیام/

نظر شما