شناسهٔ خبر: 18225160 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران:

باید از تک‌بعدی شدن فعالیت روابط‌عمومی‌ها و انتشار صرف اخبار جلوگیری کرد

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران تاکید کرد، باید از تک‌بعدی شدن روابط عمومی‌ها و صرفا انتشار اخبار و اطلاعیه‌ها جلوگیری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسکانیوز، نوید محسنی در سومین جلسه شورای روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در واحد چالوس گفت: «روابط عمومی در دانشگاه ماموریت‌های مختلف و متنوعی دارد اما به دلیل کمبود نیرو در این حوزه سازمانی و یا عدم حضور نیروهای متخصص، فقط بعد فعالیت‌های رسانه ای این حوزه دیده می شود در صورتی که روابط عمومی ها باید نیازسنجی، افکارسنجی، تدوین نقشه راهبردی و مشارکت و تببین سیاست‌ها و برنامه‌های دانشگاه را جزو اولویت‌های خود قرار دهند.»

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی و اطلاع رسانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گزارش کاملی از اجرای بخشنامه هدایت تحصیلی در واحدهای استان، تولید و پخش تیزر تلویزونی در شبکه استانی و سایر اقدامات صورت گرفته را ارائه کرد.

محسنی با ارائه آمار تعداد ثبت نام شدگان در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در مهر و بهمن سال 1394 و مهر 1395 اظهار کرد: «تبلیغات منسجم و هدفمند روابط عمومی واحدهای استان موجب شد تا در ورودی مهر 1395 تعداد قابل توجهی از دانشجویان در واحدهای استان ثبت نام کنند و نسبت به ورودی مشابه سال قبل افزایش ایجاد شود. »

وی با بیان اینکه تبلیغات موثر، تبلیغات مداوم است، گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، بزرگترین مجموعه دانشگاهی استان است و خدمات و محصولات این دانشگاه باید بصورت مستمر به اطلاع جامعه رسانده شود. »

محسنی به تاثیر تبلیغات ویدئویی و استفاده از ابزارهای مختلف اطلاع رسانی اشاره کرد و افزود: «بهترین، آسانترین، ارزانترین، مخاطب پسندترین و در عین حال یک راه کار اصولی برای ترویج اهداف سازمانی و تعامل با مخاطبان اکنون استفاده از ویدئو است که بر اساس بخشنامه سازمان مرکزی همه واحدهای استان باید دانشگاه خود را بصورت ویدئویی معرفی کنند. »

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران استفاده از شبکه های مجازی را یک فرصت برای بهره برداری و اطلاع رسانی عنوان کرد و ادامه داد: «روابط عمومی واحدها با استفاده درست و صحیح از این ابزارها در راستی اطلاع رسانی مطلوبتر و سریعتر و تعامل بیشتر با مخاطبین اقدام کنند. »

مدیر روابط عمومی واحد ساری در باره اطلاع رسانی خوب واحدهای استان در مورد تعطیلی ایام رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره)، بارش شدید برف در استان و مسدود شدن راههای ارتباطی که موجب تعطیلی دانشگاه ها شد تقدیر و تشکر کرد و مراتب قدردانی دکتر منوری مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرد.

محسنی با بیان اینکه استفاده از نیروهای متخصص در حوزه روابط عمومی در دانشگاه موجب پیشبرد اهداف و فعالیت مطلوبتر مجموعه دانشگاهی می شود خواستار افزایش نیروی انسانی و تجهیز دفاتر روابط عمومی واحدهای استان شد.

دبیر شورای روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در ادامه خواستار تقویت جایگاه روابط عمومی در واحدهای استان شد و اظهار کرد: «نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات، داشتن برنامه و هدف و منابع از جمله نیازهای ضروری هر مجموعه ای است که در روابط عمومی واحدها این عناصر توزیع یکنواختی ندارند و این به ضرر سیستم است. »

دکتر محمد صالحی رئیس دبیرخانه هیات امنای استان مازندران هم با قرائت مصوبات دومین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی واحدهای استان گزارشی از نحوه انجام مصوبات را ارائه کرد.

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در باره لزوم اطلاع رسانی سامانه ساها و خدمات آزمایشگاهی واحدهای استان نیز عنوان کرد کتابچه ساهای واحدهای استان چاپ و بین واحدها توزیع شده است.

وی در خصوص ممنوعیت برگزاری هرگونه کنسرت موسیقی و یا برنامه هایی که موجب ناهنجاری اجتماعی می شود در واحدهای دانشگاهی استان نظارت و همکاری روابط عمومی واحدهای استان با ریاست واحد و مدیران حراست خوب عنوان کرد و افزود: «تاکنون هیچ گزارشی در این زمینه مشاهده نشده است. »

راه اندازی وب سایت خبری استانی و انتشار نشریات استانی از جمله پیشنهادات مدیر روابط عمومی استان بود که در این جلسه طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، مدیران و مسئولان روابط عمومی واحدهای استان به بیان گزارش‌های انجام شده در واحد متبوع و نظر خود پرداختند.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

نظر شما