شناسهٔ خبر: 18224700 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی

آخرین وضعیت جوی کشور / ورود سامانه بارشی به کشور طی ۲۴ ساعت آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی ۲۴ ساعت آینده گفت: تهران نیز در اواخر وقت فردا پنجشنبه دچار بارشهای پراکنده باران می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «قدس آنلاین»،  احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: امروز چهارشنبه جوی نسبتاً پایدار در اکثر نقاط کشور حاکم بوده و در طی ۲۴۴ ساعت آینده برخی تغییرات جوی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: از اوایل وقت فردا پنجشنبه سامانه بارشی ازغرب وارد کشور می‌شود که به‌تدریج بخشهایی از غرب، شمال غرب، جنوب غرب کشور و به‌صورت پراکنده مناطق مرکزی و دامنه‌های البرز را در برمی‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: این سامانه بارشی موجب بارشهای باران، رگبار و رعد و برق خواهد شد که بارشها در مناطق کوهستانی به‌صورت برف خواهد بود.

وظیفه ادامه داد: ناپایداریهای جوی روز نیز در جمعه شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز ادامه می‌یابد و موجب بارشهای باران و رعد و برق خواهد شد.

وی اظهار کرد: همچنین به‌دلیل افزایش سرعت باد بر روی جنوب شرق عراق، شکل‌گیری توده‌های گردوخاک در مناطقی از جنوب غرب و غرب کشور طی ۲۴ ساعت آینده پدید می‌آید و موجب کاهش کیفیت هوا و کاسته شدن دید افقی خواهد شد.

وی هزارکانیان در کردستان را با ۱۱ درجه زیر صفر سردترین و راسک در سیستان و بلوچستان را با ۲۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین مناطق کشور دانست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی دمای هوای امروز تهران را در گرمترین لحظات ۱۸ درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: دمای هوای تهران فردا یک درجه افزایش می‌یابد؛ امروز جوی ارام در استان تهران وجود دارد و رفته رفته از عصر فردا شاهد افزایش ابر و بارشهای پراکنده باران خواهیم بود.

نظر شما