شناسهٔ خبر: 18224347 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر رادیو ایران:

تحویل سال شنونده یک اتفاق ویژه در رادیو ایران باشید/ ۱۶ ویژه برنامه نوروزی در رادیو ایران

مدیر شبکه رادیویی ایران گفت: رادیو ایران با پخش 16 ویژه برنامه به استقبال تحویل سال و بهار طبیعت می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، احمد پور مدیر این شبکه رادیویی با اعلام این خبر گفت:  «یک ذره از زمستون ،یه عالمه بهار» ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران است که  با حضور هنرمندان ،چهره های نام آور سال 95 و مجریان رادیو ایران  ،از ساعت 10 صبح تا 15 به مدت 5 ساعت به طور زنده از آنتن رادیو ایران پخش  می شود.گفتگوهای کوتاه و شنیدنی ،آیتم های طنز ،ترانه های طنز عیدانه و نمایش های کوتاه  از مهمترین بخش های ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران است.

«نوروزان»

احمد پور ادامه داد: هر روز از 26 اسفند به بعد، به غیر از روز های 30 اسفند و 12 فروردین  ساعت 10:00صبح  برنامه «نوروزان« به تهیه کنندگی حسین معصومی به صورت زنده پخش می شود.

با توجه به فراگیری و سراسری بودن رادیو ایران در میان رسانه ها، اجرای برنامه ای با محتوای یاد شده برای آگاهی و امید بخشی به مخاطبان ثمر بخش  خواهد بود.  در این برنامه، مناطق  مختلف کشور عزیزمان  ایران توسط کارشناس و گزارشگران شهرستان ها،معرفی  می شوند . در بخش طنزی   با نام« تعطیلات نوروز کجا نریم«،به  عواملی که شادی تعطیلات نوروز را از بین می برد،پرداخته می شود.

 توصیه های محیط زیستی برای نوروز96 ، بهار فصل همراهی با طبیعت، گزارش از بیمارستان ها و افرادی که در ایام نوروز صاحب فرزند می شوند،گزارش از رانندگان و خانواده هایی که در جاده هستند و در مجتمع های خدماتی رفاهی  شده اند ، ملزومات سفر در نوروز و ایمنی سفر ،گفتگو  با کسانی که موطن آنها شهر یا روستای دیگری است و در پایتخت زندگی می کنند ، گزارش از مناطق عملیاتی جنوب کشور،ارتباط با پلیس راه کشور،بیان آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی در نوروز و بهاراز دیگر بخش های این برنامه است.

نوروزان با تهیه کنندگی حسین معصومی  از رادیو ایران پخش می شود.

«یک دو شما» /مسابقه ای تعاملی با حضور مخاطبان رادیو ایران

رادیو ایران در ایام عید مسابقه ای تعاملی تهیه و پخش می کند.

احمد پور ادامه داد :شرکت کنندگان  در این مسابقه تعاملی مراحل ساخت  یک برنامه را ،اعم از گزارشگری ، نویسندگی ،دعوت از میهمان ،انتخاب موسیقی ، هماهنگی و... خود انجام می دهند و مهدی ساعی تهیه  کننده مسابقه «یک ،دو ،صدا» به عنوان مشاور در کنار شرکت کنندگان  قرار می گیرد.

احمد پور  با بیان اینکه اولین بار است که این اتفاق در برنامه های رادیویی رخ می دهد گفت: 9 گروه  4 نفره در رقابتی فشرده 18 برنامه می سازندکه در نهایت، با رای مستقیم مخاطبان ،گروه برنده معرفی می شود.

وی افزود:شرکت کنندگان این مسابقه از میان حاضران مسابقه «یک ،دو ،صدا« انتخاب شده اند.

«یک دو شما» در 18 قسمت هر روز در ساعت 9:30 صبح  در ایام عید از رادیو ایران پخش می شود.

از استند آپ کمدی «پارسا»تا خوانش شعرهای بهاردر برنامه پنج دری

حمید پارسا در اولین دراز برنامه  پنج دری خاطره های بامزه تعریف می کند و شنوندگان رادیو ایران می توانند استند آپ کمدی اورا بشنوند.

احمد پور  گفت:«پنج دری» 5   دریا بخش  دارد ودر آن  به بهانه پخش آیتم های مختلف ،پنج موسیقی پخش می شود.

احمد پور  گفت: در دومین بخش این برنامه ، آیتم های طنز رادیو ایران مرور می شود.همچنین مهدیه پهلوانی (گزارشگر) از مردم می خواهد که قسمتی  از یک ترانه را بخوانند و در انتها، همان ترانه با صدای خواننده اصلی پخش می شود .

سر زدن رادیویی به استان های مختلف  به بهانه شعر خوانی  توسط شاعران طنزپرداز  از دیگر بخش های این برنامه است.

«پنج دری» از گروه ورزش و تفریحات از 29 اسفند تا 13 فروردین از ساعت 12:30 به مدت یک ساعت به تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی ،نویسندگی شاهرخ باقری نژاد و اجرای منصور اسکندری از  رادیو ایران پخش می شود.

چرتکه رادیویی

مدیر رادیو ایراندر برنامه «چرتکه «گفت:   با توجه به اسم برنامه سعی می شود که میزان پیشرفت صنایع اقتصادی مختلف در بخش ها ی گوناگون  طی یک سال گذشته مورد بررسی و حسابرسی قرار گیرد و رسالت اصلی برنامه پرداختن به فعالیت های اقتصادی  صنایع موجود در کشور است  و در اصل میزان پیشرفت آن طی یکسال گذشته مورد بحث قرار می گیرد.

معرفی یکی از صنایع تاثیر گذار بر رشد و تحول اقتصادی کشور وتوضیحات کارشناس مربوط و گفتگو با مردم شهر و صاحبان مشاغل از دیگر بخش های این برنامه است.

«چرتکه» کار ی از گروه دانش و اقتصاد در 18 قسمت  از ساعت 15:30 به مدت نیم ساعت به تهیه کنندگی محمد حسین خسروجردی ، گویندگی مهرناز فقیهی و گزارشگری سمیه رنجکش و نوید دانشور پخش می شود.

«نیمکت داغ» رادیو ایران و گفتگوی صریح و بی پرده با ورزشکاران

در ایام عید، رادیو ایران با برنامه ورزشی «نیمکت داغ» با قهرمانان  المپیک گفتگو می کند.

مهندس احمد پور ادامه داد :در این برنامه، به مدت ٢٥ دقیقه با اهالی ورزش گفتگو می شود.

مهسا جاور قهرمان قایقرانی کشور،حمیدرضا قلی پور قهرمان وشوو،الهه احمدی قهرمان تیراندازی،خدمتی قهرمان تیراندازی ،مجتبی عابدینی قهرمان شمشیربازی،حسن رحیمی قهرمان کشتی،کمیل قاسمی قهرمان کشتی،سهراب مرادی قهرمان وزنه برداری،احسان حدادی قهرمان دو و میدانی و علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال  ده میهمان این برنامه اند که حضورشان در برنامه قطعی شده و گفتگو ها در حال ضبط است

او ادامه  داد:8 نفر دیگر نیز  از  بین سایر ورزشکاران انتخاب خواهند شد که در نهایت با ساخت هشت قسمت باقی مانده ١٨ قسمت از مجموعه برنامه نیمکت داغ از ٢٦ اسفند ٩٥ به روی آنتن خواهد رفت.

«نیمکت داغ»کاری از گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران از تاریخ ٢٦ اسفند تا ١٣ فروردین ٩٦ برای
علاقه مندان به ورزش، با تهیه کنندگی احسان زارع و کارشناس مجریگری   محسن اثیمی، پخش می شود.

برنامه «جهان در سالی که گذشت» در روزهای  26– 27 – 28 – 30 اسفند و اول و دوم فروردین، ساعت 16:25 به تهیه کنندگی  هدیه لو پخش می شود.

مسابقه ای بین هنرمندان و مردم

احمدپور در باره برنامه  «همین لحظه بهاره» گفت:در  این برنامه که متناسب با حال و هوای نوروز است   مسابقه ویژه ای با حضور هنرمندان طراحی شده است که سعی می کنیم یک بخش از این مسابقه حضوری باشد .

گفتگوهای ویژه ،آیتم های شنیدنی ، گزارش هایی  با سبک و سیاقی متفاوت از اردوهای راهیان نور ،آخرین اخبار وضعیت جاده های کشور در ایام نوروز از بخش های این برنامه است.

«همین لحظه بهاره» با اجرای فاطمه نیرومند و تهیه کنندگی محمد بخشایش  از 25 اسفند تا 13 فروردین از ساعت 18 تا 20 میهمان خانواده های ایرانی ست.

گلبانگ و ترانه های درخواستی مردم

مثل همیشه ترانه های درخواستی مردم با فضای بهاری و عید از برنامه گلبانگ هر روز در  ساعت 15:00 پخش می شود.

این برنامه که در هفته های  آخر اسفند به پخش ترانه هایی به مناسبت   جشن رویش  ، خانه تکانی و تولد حضرت زهرا(س) و روز مادر  می پردازد از 26 اسفند تا سیزدهم فروردین شادتر  و با نشاط تر می شود .

گلبانگ با صدای مریم نشیبا ، تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی ، ارتباطات جعفر دست انبویه وصدابرداری  الهام موسوی پخش می شود.

«عیدانه و لبخند » نوروز با طعم رادیو جمعه

با آغاز شدن  پخشبرنامه های  شبکه ایران، از 26 اسفند ماه،  برنامه «عیدانه و لبخند»( ویژه برنامه رادیو جمعه ای ها) تا پایان تعطیلات  هر شب ساعت 20 روی آنتن می رود.

احمد پور ادامه داد  عوامل برنامه در  هر برنامه یک موضوع محوری انتخاب کرده اند  که مردم در ایام نوروز با آن سرو  کار دارند.البته، رویکرد اصلی برنامه صرفا موضوعی نیست و انتخاب  این موضوع فقط خط سیر محتوایی برنامه را تعیین می کند.و با توجه به رویکرد  برنامه ،به نکات خاص ،ظریف و طنز موضوع پرداخته خواهد شد.

احمد پور مسائلی مانند خانه تکانی ، خرید شب عید ، دید و بازدید ، پر خوری، طبیعت گردی ، سفر و.. را دست مایه نویسندگان برنامه دانست  و گفت:در طول برنامه ها ،همه شخصیت ها و تیپ های برنامه رادیو جمعه از جمله تیپ هایی مثل «منقاشیان»،«ماشاء الله خان»، «ننه کتی»،«شنگول»،«زعفرانی» ، «بیتا و مهناز»،«فرزاد و فرهاد»،«قائووتی»،«غضنفر»،«دلاور»،«ج .ض»، «غش غشی» حضور دارند. برنامهعیدانه و لبخند  متشکل از
نمایش های کوتاه و بلند، طنز آهنگ ،لطیفه های مردمی و مسابقه است.

احمدپور  با تاکید بر  اینکه هنرمندان برنامه «عیدانه و لبخند» تلفیقی از پیشکسوتان و جوانان طناز رادیوهستند گفت: در این ویژه  برنامه  ها،  اصغر سمسارزاده ،عباس محبی ،علی رضا جاوید نیا ،مهدی صباغی ،داوود منفرد ، شوکت حجت ،  حسین رفیعی ،مرتضی تبریزی، فرانک رفیعی ، ابوالفضل آقا خانی ، نسیم رفیعی ، مجتبی تیموری ،محمد تیموری ، حسن مصطفی پور ،محمدرضا قلم بر،علی رضا تابان ، بهنام قربانی ، سارا جعفری ، محمد رضا لبیب ،نسرین نخبه زارع ، شهریار حمزئیان،سعید سلطانی ، گلچهره زند ، زهره کد خدا زاده ، ستاره حسینی ، عاطفه حیدری ،حمید رضا اله یاری ، محسن دین محمد ، سارا آقا محمدی ، شیوا رمضانی ، جمشید مقدم ، مصطفی بیات ، علی زکریایی ، آرش راسخ ، اشکان نور افکن ، علی رضا دانش پژوه ، لیلا حسین پورحضور دارند.

 «عیدانه و لبخند» ویژه برنامه رادیو جمعه به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان  در ایام نوروز  ساعت 20 از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

«راهیان نور » هر روز در هفت بخش در  ساعت های  : 8:35 - 10:30 - 11:30 -14:45 - 17:15 - 19:15 - 21-45 پخش می شود،به  موضوع سفر معنوی  راهیان نور دربرنامه   «پلاک هشت»نیز پرداخته می شود .این برنامه  به تهیه کنندگی زینب برومند، هر روز به غیر از سی ام اسفند، ساعت 13:30 پخش می شود.در این برنامه مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور معرفی می شوند و  با گزارشگران مستقر در پایگاه های راهیان نور سراسر کشور ارتباط برقرار می شود و در واقع ،بازتاب دهنده  استقبال مسافران نوروزی از این مناطق است.

«خنداخند » هر روز در سه بخش  5 دقیقه ای در ساعات 11:55 - 14:55 و 16:55 پخش  می شود.

«قرار شاعرانه» هر روز به غیر ازروزهای  جمعه 27 اسفند و 4 – 11 فروردین ،ساعت 22:05 پخش می شود.

«دور عاشقان» در روزهای 11و 12 فروردین جمعه و شنبه ساعت 20:00 شب پخش می شود.

ویژه برنامه  شهادت امام هادی روز  12  فروردین شنبه ساعت 9 صبح از گروه جامعه و  10:00 صبح  از گروه فرهنگ پخش می شود.

ویژه برنامه سالروز  ملی شدن صنعت نفت در روز  29 اسفند ساعت 16:30 پخش می شود .همچنین ،ویژه  برنامه روز جمهوری اسلامی ایران12 فروردین ساعت 16:25 پخش می شود.

علاوه بر این، در دیگر برنامه‌های رادیو ایران نیز به موضوع بهار پرداخته می‌شود. در ضمن برنامه «به افق آفتاب» از دوم فروردین ماه ساعت 12:45 از آنتن رادیو ایران پخش می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما