شناسهٔ خبر: 18223131 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستگیری 53 نفر در صربستان به جرم فساد مالی و زیان به بودجه دولت

بلگراد - ایرنا - پلیس صربستان با هدف مبارزه با اختلاس در سراسر این کشور 53 نفر را دستگیر و بر علیه 25 مظنون به جنایات متعدد ، اعلام اقامه کیفری کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «نبویشا ستفانوویچ» وزیر کشور صربستان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این عملیات پلیس تصریح کرد که این افراد در رابطه با سوء استفاده از نهادهای دولتی دستگیر شده اند.
ستفانوویچ افزود: افراد دستگیر شده متهم هستند که از سال 2005 تاکنون به بودجه جمهوری صربستان، استان شمالی ووی وودینا، حکومت های محلی و دیگر اماکن تجاری در این کشور بیش از 10 میلیون یورو زیان وارد کرده اند.
وزیر کشور صربستان تاکید کرد که این عملیات پلیس نشانه جدی از مصمم بودن کشور در مبارزه با تمامی اشکال جنایی و اختلاس است و هیچکس در هر مقام و یا سمتی که باشد و پول شهروندان صربستان را غارت کند در برابر قانون مستثنی نیست.
صربستان مذاکرات برای الحاق به اتحادیه اروپا را رسما از سال گذشته آغاز کرده و مبارزه با گروه‌های جنایی سازمان یافته، فساد مالی و پولشویی از شرایط مهم عضویت در این اتحادیه محسوب می شود.
صربستان در مبارزه با گروه های جنایی و فساد مالی با کشورهای زیادی از جمله کشورهای منطقه بالکان و اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای خاورمیانه یادداشت همکاری امضا کرده است.
اروپام**436**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

انتهای پیام /*

نظر شما