شناسهٔ خبر: 18217093 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

سردار ساجدی نیا توضیح داد؛

جزئیات دستگیری سارقان خودروی حمل پول

رئیس پلیس تهران جزئیات سرقت و عملیات دستگیری 6 سارق مسلح خودروی حمل پول بانک پاسارگارد در تهران را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

جزئیات دستگیری سارقان خودروی حمل پول

به گزارش شفاف، رئیس پلیس تهران جزئیات سرقت و عملیات دستگیری 6 سارق مسلح خودروی حمل پول بانک پاسارگارد در تهران را تشریح کرد.


سردار حسین ساجدی نیا روز چهارشنبه درحاشیه عملیات دستیگیر سارقان خودروی حمل پول بانک پاسارگاد اظهار داشت: پنجشنبه هفته گذشته خودروی حمل پول بانک پاسارگاد تهران حین تردد در یکی از اتوبان ها با سد شدن راهش توسط چهار سارق مسلح مورد سرقت قرارگرفت.

پس از وقوع سرقت بلافاصله رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: سارقان بسیار زیرکانه عمل کرده و سعی کردند هیچ ردپایی از خودر برجای نگذارند به همین دلیل سرقت و صحنه فرار آنها توسط هیچ دوربینی درسطح شهر ثبت نشده بود.

به گفته رئیس پلیس تهران همان شب با تلاش پلیس دو نفر از سارقان اصلی شناسایی شدند و درمجموع پلیس موفق شد 6 نفر از عوامل این سرقت را شناسایی کند.

به گفته ساجدی نیا سارقان پس از سرقت رهسپار غرب ،‌ استان شمالی و یکی از ا ستان های شمال شرقی شدند. بلافاصله با شناسایی کامل مخفی گاه این افراد شب گذشته در عملیاتی همزمان و هماهنگ هر 6 نفر در استان های مختلف از جمله تهران و جنوب غرب تهران شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه دو نفر از سارقان مامور حفاظت بانک بودند، تاکید کرد: درمجموع 550 میلیون تومان از پول های سرقتی کشف شد و 350 میلیون پول دیگر بین آنها تقسیم و خرج شده است.

ساجدی نیا با اشاره به اعترافات اولیه متهمان تاکید کرد: عوامل اصلی سرقت اعتراف  کردند که مدتی زیادی پنجشنبه ها نقشه خود را تمرین کرده و قصد داشته دومین سرقت را از خودروی  حمل پول دیگر این بانک به زودی انجام دهند.

وی در مورد تیر خوردن یک زن در عملیات دستگیری سارقان در استان گیلان گفت: فردی که ازسوی ماموران در عملیات دستگیری مورد اصابت  گلوله قرار گرفت همسر یکی ازمتهمان بود.

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه بانک پاسارگاد پنجشنبه ها مامور مسلح همراه خودرواش ندارد تاکید کرد: باید همراه تمامی خودروهای حمل پول نیروی مسلح وجود داشته باشد. این درحالی است که در روزی که ا ین سرقت رخ داد دوربین داخل خودرو از سوی خود بانک قطع شده بود.

وی در پایان گفت: این که گفته می شود پول ها مستعمل بوده و قابل استفاده نیست دروغ است و پول ها قابل استفاده و خرج کردن هستند.

نظر شما