شناسهٔ خبر: 1821001 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرکرده القاعده: ابوبکر البغدادی مرتد است

تهران- ایرنا- «ایمن الظواهری» سرکرده تروریست های القاعده روز شنبه،«ابوبکر البغدادی»، خلیفه گروهک تروریستی تکفیری داعش را 'مرتد' دانست.

صاحب‌خبر -

به نوشته روزنامه «جمهوری اسلامی» در ستون «جهت اطلاع» خود به نقل از خبرگزاری 'الیوم الثامن'، الظواهری گفت: 'اسلام از البغدادی و رفتار و کردار وی مبرا و سخن گفتن درباره خلافت وی کفر است.'

الظواهری در پیام صوتی که چندین پایگاه الکترونیکی وابسته به القاعده آن را منتشر کردند، افزود: 'ابوبکر البغدادی رهبر داعش بعد از آن که بدون مراجعه به رهبران حقیقی اسلامی خلافت اسلامی تشکیل داد، مرتد شد.' الظواهری در این پیام صوتی از این که البغدادی از بیعت و اطاعت از خلیفه مسلمین (اشاره به خود که مدعی است اسامه بن لادن وی را به عنوان خلیفه مسلمین بعد از خود معرفی کرده) خارج شده است به شدت انتقاد و تاکید کرد اسلام از البغدادی و رفتار و کردار وی مبراست. سرکرده القاعده گفت اینکه سرکرده داعش گفته است دولت اسلامی باقی می ماند و ادامه می یابد سخنی کفر است زیرا ما در جهان فانی زندگی می کنیم و فقط خداوند است که جاویدان و همیشگی است و این کلام بزرگترین خطایی است که البغدادی مرتکب شده و کفر به خداست. وی از عناصر القاعده خواست به جنگ با عناصر دولت اسلامی ادامه دهند و هیچ توجهی به پیروزی های آنان نکنند، زیرا در نهایت نابود می شوند.

روزنامه جمهوری اسلامی، در خبر دیگری در همین ستون نوشت: رسانه های پاکستانی از آغاز بکار دفتر گروه تروریستی داعش در شهر کراچی خبر می دهند. به گزارش تسنیم به نقل از 'اردوپوینت' گفته می شود که گروه تروریستی داعش نخستین دفتر خود را در 'سهراب گوت' منطقه ای در حومه شهر کراچی افتتاح کرده است. بر اساس این گزارش، نهادهای اطلاعاتی پاکستان ضمن ابراز نگرانی از فعالیت گروه تروریستی داعش درحالی بدنبال کسب اطلاعات هستند که گفته می شود دفتر داعش در حومه کراچی آغاز بکار کرده است. گروه های تروریستی پاکستان در مناطق 'منگهوپیر'،

'کنواری کالونی'، 'پختون آباد'، 'سلطان آباد'، 'گلشن معمار'، 'جنجال پوره'، 'مجهر کالونی'، 'افغان بستی'، 'غریب آباد'، سهراب گوت و سایر مناطق دیگر در حمایت از گروه تروریستی داعش در هفته های گذشته شبکه های جدید خود را فعال کرده است. 'شیعت نیوز' دیگر سایت پاکستانی نیز ضمن ابراز نگرانی از فعالیت تروریست های داعش در این کشور نوشته که پس از فعالیت گروه تروریستی داعش در کراچی، عملیات تروریستی در ماه محرم به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت که باید تمهیدات امنیتی لازم از سوی دولت پاکستان انجام شود. هفته گذشته نیز 6 فرمانده مهم طالبان پاکستان از گروه تروریستی داعش اعلام حمایت کردند.

اول**1368**

نظر شما