شناسهٔ خبر: 18194712 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امضای قراردادهای فرهنگی بین ایران و افغانستان

سرپرست وزارت فرهنگ و اطلاعات افغانستان گفت که ایران و افغانستان قرارداد راه اندازی مراکز فرهنگی در کشورهای طرف مقابل امضاء خواهند کرد.

صاحب‌خبر -
امضای قراردادهای فرهنگی بین ایران و افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «کمال سادات» سرپرست وزارت فرهنگ و اطلاعات افغانستان از راه اندازی مراکز فرهنگی میان ایران و افغانستان خبرداد و گفت: گام های اولیه در این زمینه برداشته شده است.

وی افزود که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته مسئولان فرهنگی دو کشور پیش بینی کرده اند تا مراکز فرهنگی را در شهر مشهد ایران و هرات افغانستان راه اندازی کنند.

سرپرست وزیر فرهنگ و اطلاعات افغانستان در گفتگو با ایرنا گفت که با هماهنگی وزارت امور خارجه قراردادهای فرهنگی با کشورهای مختلف برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در کشور منعقد خواهد شد.

سادات گفت که وزارت فرهنگ و اطلاعات افغانستان برنامه هائی را برای ترویج کتابخوانی به ویژه در میان جوانان به عنوان رهبران و مسئولان آینده کشور در دست تهیه دارد و تسهیلاتی را در این زمینه فراهم خواهد کرد.

روابط فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان به دلیل زبان مشترک و برخورداری از شخصیت های فرهنگی و ادبی مشترک، به ویژه شاعران صاحب نام، عمیق و گسترده است و بسیاری از آثار نویسندگان ایرانی در افغانستان نیز منتشر و یا به فروش می رسد.

ایران و افغانستان هر ساله به مناسبت های مختلف اقدام به برگزاری نمایشگاه های کتاب و یا جشنواره های موسیقی مشترک می کنند که مردم هر دو کشور از ان استقبال گسترده ای به عمل می آورند.

«حسام الدین سراج»، آهنگساز و ترانه سرای ایرانی و «فاضل نظری» یکی از شاعران جوان خوش ذوق ایرانی همزمان با ایام دهه مبارک فجر امسال به کابل سفر کردند و با اجرای برنامه های موسیقی و شعرخوانی، با استقبال گسترده شهروندان افغان مواجه شدند.

انتهای پیام/

نظر شما