شناسهٔ خبر: 18191817 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

موانع سر راه بنگاه های فاوا باید سریعا رفع شود

صاحب‌خبر -

ایرنا- احمد میدری، روز گذشته در نشست فناوری اطلاعات و فقر زدایی که  در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد افزود: در استان تهران ٢٩ هزار و 401 بنگاه با کارکنان کمتر از ١٠نفر فعالیت می کنند.
وی افزود: 48 درصد مشاغل ایجاد شده در بنگاه های زیر١٠ نفر است. در صورتی که بنگاه کوچک را کمتر از 50 نفر شاغل فرض کنیم، 88 درصد از مشاغل کشور کمتر از این تعداد نفر هستند.
معاون وزیر تعاون با بیان اینکه در بنگاه های بالای 500 نفر شاغل توانستیم هشت هزار و 370 شغل ایجاد کنیم، گفت: باید به سمت آمارهای ثبتی گام برداریم. تجربه هند در حوزه اشتغال و فناوری اطلاعات تجربه موفقی است و روشنفکران در این حوزه توانستند به کمک فقرا بیایند. 
میدری افزود: در هند با ثبت زمین های کشاورزی گام بزرگی برای کاهش تنگدستی فقیران صورت گرفت. به عبارتی، در روستاهایی که فناوری اطلاعات وارد شد، فقر تا ٣٠ درصد کاهش یافت.
وی با بیان اینکه از طریق فناوری اطلاعات می توانیم بازارسازی انجام دهیم، گفت: نظام فناوری اطلاعات را باید ساماندهی کنیم و موانع سر راه بنگاه های فناوری اطلاعات را برداریم.
معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اصلی در اقتصاد وجود دارد که می گوید در هر تغییری عده ای متضرر می شوند، مثلا درباره شرکت های تاکسی یاب اینترنتی با این مساله روبه رو هستیم که عده ای می گویند در حال از دست دادن کار هستیم؛ اما باید منافع ملی را در نظر گرفت.
به گفته میدری، امسال با استفاده از اطلاعات ثبتی و مقایسه با اطلاعات سال گذشته متوجه شدیم 125 هزار کودک به مقطع ابتدایی نرفته اند و در اینگونه موارد، آمارهای ثبتی از طریق فناوری اطلاعات بسیار کمک کننده 
است.

نظر شما