شناسهٔ خبر: 18187673 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

استاندار کردستان مطرح کرد

بهره‌برداری از 121 پروژه درمانی در کردستان طی دولت یازدهم

خبرگزاری میزان- استاندار کردستان گفت: با افتتاح 10 پروژه درمانی و بهداشتی امروز، مجموع پروژه‌های درمانی در طول دولت یازدهم در استان به 121 پروژه رسیده است.

صاحب‌خبر -
زاهدی
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، عبدالمحمد زاهدی در افتتاحیه بیمارستان کوثر سنندج و گردهمایی روسا و مدیران حوزه بهداشت و درمان استان کردستان که با حضور وزیر بهداشت در تالار ابن‌سینا سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امروز 10 پروژه جدید با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که در مجموع از ابتدای دولت کل پروژه‌های درمانی و بهداشتی به بهره‌برداری رسیده شده به 121 پروژه رسید.

وی افزود: از ابتدای دولت در حوزه بهداشت و درمان برای هزار و 500 نفر اشتغال‌زایی شده است و 250 نفر پزشک متخصص و فوق‌تخصص جذب استان شده‌اند.

استاندار کردستان همچنین از تجهیز و بهره‌برداری از بیمارستان شهید چمران سروآباد، تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از بیمارستان دهگلان، احداث 10 مرکز بهداشتی و درمانی، 35 خانه بهداشت، بهره‌برداری از کلینیک دندانپزشکی سنندج، احداث 7 پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری، تامین 33 دستگاه آمبولانس، احداث اتاق عمل بیمارستان مریوان و بخش دیالیز بیمارستان کامیاران به عنوان طرح‌های شاخص اجرا شده در دولت تدبیر و امید نام برد.

زاهدی ابراز امیدواری کرد، بیمارستان‌های سقز و بانه در سال آینده به بهره‌برداری برسد و روند نوسازی بیمارستان توحید سنندج نیز تسریع یابد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت کردستان در تولید گیاهان دارویی، امیدواریم وعده وزیر بهداشت در خصوص تاسیس دانشکده طب سنتی، دانشکده داروسازی و امور مرتبط با داروهای گیاهی در این استان محقق شود.

انتهای پیام/

نظر شما