شناسهٔ خبر: 18187660 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ترکی در گفت‌وگو با تسنیم:

«فراکسیون امید» با طرحش می‌خواهد تربیون‌ها فقط در اختیار دولت باشد

R1385/P1361/S1,15/CT1

نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس با اشاره به طرح دو فوریتی تامین امنیت سخنرانی‌ها گفت: این طرح خلاف آزادی بیان است.

صاحب‌خبر -

اکبر ترکی نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به طرح دو فوریتی پیشنهادی فراکسیون امید با عنوان  تامین امنیت برگزاری مراسم رسمی، عرفی و معمولی، اظهار داشت: این طرح خلاف اصل آزادی بیان  و شعارهایی است که تدوین‌کنندگان آن مطرح می‌کنند.

وی افزود: تدوین‌کنندگان این طرح، شعارهای آزادی‌ بیان و حقوق بشری را مطرح می‌کنند، اما در عین حال طرح تامین امنیت برگزاری مراسم‌های سخنرانی که از سوی آنها مطرح شده، کاملا خلاف این شعارها و در تضاد با آنهاست.

نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس با بیان اینکه نشست‌ها و همایش‌ها محلی برای پرسش و پاسخ مردم با مسئولان است، تصریح کرد: طراحان تامین امنیت سخنرانی‌ها خواستار این هستند که با تصویب این طرح عملا تریبون‌ها در مجامع مختلف در اختیار حامیان دولت قرار بگیرد.

ترکی افزود: طراحان این موضوع در طرح‌شان آورده‌اند که پرسیدن سؤال در جلسات از 6 ماه تا 2 سال حبس دارد، در حالی که پرسش‌گری از مسئولان از جمله حقوق اولیه مردم است که براساس این طرح درصدد محدود کردن آن هستند.

نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس با بیان اینکه مردم از مسئولان سؤال دارند و آنها موظف به پاسخگویی هستند، با طرح این پرسش، گفت: منادیان آزادی بیان و حقوق بشر چگونه می‌توانند با مطرح کردن چنین طرحی آزادی بیان را در جامعه ترویج دهند؟

انتهای پیام/

نظر شما