شناسهٔ خبر: 18187505 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد: امسال بیش از 67 هزار مجوز نشر صادر شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری تحولات فرهنگی سه سال گذشته که از آن به عنوان بسترساز جهش در مسیر چاپ و نشر کشور یاد کرد، گفت: فقط امسال بیش از 67 هزار مجوز انتشار صادر شد که 45 هزار آن درخواست های جدید بود.

صاحب‌خبر -
سیدرضا صالحی امیری شامگاه دوشنبه پیش از ترک گرگان در گفتگویی افزود: سال گذشته مجموع مجوزهای صادره نشر کشور 80 هزار مورد بود که با در نظر گرفتن درخواست های در دست انجام پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال بازهم افزایش یابد.

وی با یادآوری سخن رهبر معظم انقلاب در خصوص جنبش علمی کشور اظهار داشت: تحول جدی در حوزه تولید علم کشور شکل گرفته اما برای رسیدن و پیشرفت شتابان آن باید از مولفان که صاحبان فضل و خرد هستند هر چه بیشتر حمایت شود و تلاش خواهیم کرد مشکلات نویسندگان را کم کنیم.

به گزارش نامه نیوز وزیر فرهنگ و ارشاد با تاکید بر حضور پررنگ تر بخش خصوصی در عرصه فرهنگ و هنر گفت: سیاست قطعی دولت واگذاری امور به نهادهای صنفی و مدنی است.
صالحی امیری خاطرنشان کرد: در کشور نهادهای صنفی و کانون های مختلف مرتبط با حوزه فرهنگ در بخش های مختلف وجود دارد که می توانیم کار را به آنها واگذار کنیم اما واگذاری تمام امور باید بر اساس سه اصل سیاست گذاری، حمایت و نظارت باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه رونمایی از دانش نامه استان گلستان نیز به خبرنگاران گفت: تاکنون چهار هزار کانال فعال در فضای مجازی برای ادامه فعالیت خود در بستر قانونی به صورت رسمی ثبت‌ نام کرده‌ اند تا نشان دهند برای شفاف ‌سازی مشکلی وجود ندارد.

صالحی امیری با بیان اینکه معتقدیم فضای مجازی یک فرصت است و دولت شبکه‌ های اجتماعی را به رسمیت می ‌شناسد، اظهار داشت: سیاست‌ کلی شورای عالی فضای مجازی نیز شفاف‌ سازی کانال ها، سایت‌ ‌ها و شبکه ‌های اجتماعی است به عبارت دیگر هر فردی که در این فضا کار می ‌کند هویتش باید مشخص باشد تا معلوم شود چه چیزی تولید، توزیع و اطلاع ‌رسانی می شود و این به معنای محدودیت ‌نیست.

وی اضافه کرد: قانونمندی و نظام مندی باید در بستر کار فضای مجازی فراهم و نهادینه شود و باید مراقب باشیم این فضا تبدیل به محیطی ناهنجار بویژه برای نوجوانان و جوانان نشود.
وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: امسال 6 فیلم مرتبط با دفاع مقدس تولید شده و برای فعالیت های این حوزه برنامه های مشترکی با بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس داریم و همکاری خوبی در جلسات ایجاد شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: 2500 کانون قرآنی را در کشور حمایت می ‌کنیم و سعی داریم سرمایه ‌گذاری در این بخش را افزایش دهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد یادآور شد: 47 هزار نفر عضو صندوق هنر هستند که شامل همه فعالان بخش‌ های مختلف می‌ شود و امسال 12 هزار نفر آنان را بیمه کردیم که 2 هزار نفر آنها فعالان حوزه قرآن هستند.

صالحی امیری تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که همه فعالان حوزه قرآنی را به تدریج در کشور بیمه کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد در سفر به گرگان علاوه بر سخنرانی در شورای اداری گلستان و حضور در جشنواره قرآن و عترت از دانشنامه استان نیز رونمایی کرد.

نظر شما