شناسهٔ خبر: 18187414 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

درخواست عجيب فئودال‌ها از رئيس اتحاديه املاک
رئيس اتحاديه مشاوران املاک با رد گزارش بانک مرکزي درخصوص افزايش قيمت مسکن تهران نسبت به فعاليت وب‌سايت‌هاي غيرمجاز در حوزه معاملات مسکن هشدار داد و گفت: قيمت مسکن از سال ۷۱ تا سال ۹۴ حدود هزار درصد (۱۰۴ برابر) افزايش يافته است. به گزارش خبرنگار تسنيم، حسام عقبايي در نشست خبري نمايشگاه املاک و مستغلات و در حاشيه رونمايي از شاخص قيمت مسکن مناطق 22گانه تهران با اخطار به سايت‌هاي غيرقانوني براي خاتمه فعاليت‌ها گفت: به سايت‌هاي داراي مجوز هم توصيه مي‌کنم از جاهاي بي‌نام‌ونشان آگهي قبول نکنند. وي با اشاره به اينکه برخي از من مي‌خواهند «در مصاحبه‌ها اعلام کنم مسکن گران مي‌شود تا بازار از رکود خارج شود»، اظهار کرد: برخي فئودال‌ها اين را مي‌گويند تا قيمت مسکن گران شود اما بنده نمي‌توانم چنين کاري انجام دهم. عقبايي با بيان اينکه بانک مرکزي و مرکز آمار ايران در مقايسه با اتحاديه مشاوران املاک نسبت به بازار مسکن اشراف ندارند، گفت: شاهد افزايش حجم معاملات در دي و بهمن ماه امسال بوديم و در فاصله 20 روز به پايان سال 95 شاهد افزايش معاملات در تهران بوده‌ايم.

عسلويه؛ 6 مصدوم در حادثه آتش‌سوزي پتروشيمي مرواريد
حادثه آتش‌سوزي در مجتمع پتروشيمي مرواريد عسلويه شش مصدوم بر جاي گذاشت. به گزارش صداوسيمای مرکز بوشهر، اين حادثه ساعت 11 و 20 دقيقه دیروز در دستگاه خشک‌کننده گاز اين مجتمع پتروشيمي رخ داد. مدير ايمني، بهداشت، محيط زيست و پدافند غيرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در همين زمينه به خبرگزاري صداوسيما گفت: اين آتش‌سوزي جزئي بوده و زماني اتفاق افتاد که يکي از کارگران براي تخليه مواد خشک‌کننده گاز وارد دستگاه خشک‌کننده شده بود. بهرام دشتي‌نژاد افزود: بر اثر اين حادثه آن کارگر و پنج کارگر ديگر که بالاي دستگاه بودند، آسيب ديدند. وي ادامه داد: چهار نفر از کارگران بين 30 تا 40 درصد دچار سوختگي شدند و اکنون در بيمارستان نبي‌اکرم(ص) عسلويه بستري هستند و دو نفر ديگر هم سرپايي درمان شدند.مدير ايمني، بهداشت، محيط زيست و پدافند غيرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس با اشاره به اينکه علت حادثه در دست بررسي است، گفت: به طور حتم بي‌توجهي به اصول ايمني کار باعث اين اتفاق شده است. دشتي‌نژاد بيان کرد: اين حادثه خسارت مالي نداشته و خللي در توليد مجتمع پيش نياورده است. مجتمع پتروشيمي مرواريد از سال 88 فعاليت خود را با ظرفيت توليد 500 هزار تن اتيلن در عسلويه استان بوشهر آغاز کرده است.

کارفرماها مشکلاتشان را به دستمزد گره نزنند
يک مقام مسئول کارگري مي‌گويد کارفرمايان چون زورشان نمي‌رسد که حقشان را از دولت بگيرند ضعيف‌کشي کرده و مشکلاتشان را به دستمزد کارگران گره مي‌زنند. فتح‌اله بيات در گفت‌وگو با ايسنا درباره موضع برخي کارفرمايان که دولت را مسئول هزينه‌هاي مسکن، آموزش و درمان کارگران مي‌دانند، گفت: درست است که در قانون اساسي تأمين مسکن و آموزش وظيفه دولت‌هاست و ربطي به کارفرما ندارد ولي کارگران چقدر حق مسکن مي‌گيرند که به ضرر کارفرمايان تمام شود؟ بيات با تأکيد بر ارتباط بهره‌وري با رضايت خاطر نيروي کار افزود: کارگري که حقوق مکفي نمي‌گيرد و خانواده‌اش تأمين نمي‌شود، نمي‌تواند بنگاه را به بهره‌وري برساند. بهره‌وري با امنيت شغلي کارگر در ارتباط است و لازم و ملزوم هم هستند بنابراین نمي‌توانيم توليد، کيفيت و بهره‌وري را از کارگر بخواهيم ولي حقوق و دستمزد اندک و ناچيزي به او بدهيم.

يکساني معافيت مالياتي  کارکنان دولت و بخش خصوصي
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در مصوبه‌اي سقف معافيت مالياتي کارکنان دولت و بخش خصوصي را به طور يکسان ماهانه تا دو ميليون تومان تعيين کردند.

بزرگان صنعت هوایی در تهران
دومین کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت هواپیمایی کشور روزهای 17 و 18 اسفند در هتل نووتل فرودگاه امام خمینی برگزار می‌شود. در این کنفرانس که با حضور مقامات و فعالان داخلی و خارجی در حوزه هواپیمایی برگزار می‌شود، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت هواپیمایی و گردشگری ایران در دوران پسابرجام و شرایط جدید جهانی مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین با حضور نمایندگان مالی بانک‌ها، بیمه‌ها و دیگر بخش‌ها، شرایط تجاری ارائه خدمات مهندسی در بخش‌های مختلف صنعت هوایی به بحث گذاشته خواهد شد. این کنفرانس از سوي شرکت ایروپودیوم و با حضور شرکت‌هایی از کشورهای کانادا، اتریش، انگلیس، هلند، ایرلند، چین، پرتقال و چند کشور دیگر برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما