شناسهٔ خبر: 18187319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر عامل شرکت نفت اردبیل در گفت‌وگو با تسنیم:

مصرف گاز مایع در اردبیل به ۱۶۸ هزار تن رسید

R41374/P1361/S6,49/CT15

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اردبیل گفت: از ابتدای سال تاکنون مصرف گاز مایع با ۳ درصد رشد به ۱۶۸ هزار تن در استان اردبیل افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

سیدحجت مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون به دلیل افزایش مصرف سی‌.ان.جی به میزان 177 میلیون مترمکعب شاهد کاهش مصرف بنزین به همین میزان در سطح استان اردبیل بوده‌ایم به طوری که در 11 ماهه امسال مصرف سی.ان.جی در اردبیل نزدیک به 6 درصد افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اردبیل با اشاره به میزان مصرف نفت سفید در این مدت بیان کرد: در زمینه مصرف نفت سفید با کاهش مواجه بودیم به طوری که امسال با 9 میلیون لیتر کاهش شاهد مصرف 48 میلیون لیتری نفت سفید در استان بودیم.

وی با بیان اینکه مصرف گاز مایع نیز در همین مدت با 3 درصد رشد به 168 هزار تن افزایش یافته است، تصریح کرد: به دنبال اجرای طرح ساماندهی مصرف گازوئیل، مصرف این مواد سوختی نیز در استان از 400 میلیون لیتر در سال گذشته به 351 میلیون لیتر در سال 95 کاهش یافته است.

مدنی از فعالیت 122 جایگاه سوخت‌رسانی در سطح استان اردبیل خبر داد و افزود: از این تعداد 61 جایگاه مربوط به عرضه گاز طبیعی و 61 جایگاه نیز مربوط به عرضه بنزین و سایر فراورده‌های نفتی بوده که برای آمادگی برای استقبال از میهمانان نوروزی و نیز مردم استان اردبیل طرح ساماندهی جایگاههای سوخت‌رسانی در استان آغاز شده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اردبیل از واگذاری 4 جایگاه سوخت استان به بخش خصوصی خبر داد و گفت: با توجه به تاثیر مثبت و موثر واگذاری جایگاههای سوخت به بخش خصوصی و با هدف خدمات‌رسانی شایسته و مناسب این جایگاهها به مسافران و هم‌استانیها در شهرستانهای اردبیل، خلخال، مشگین‌شهر و پارس‌آباد این جایگاههای سوخت به بخش خصوصی واگذار شده است.

انتهای پیام/

نظر شما