شناسهٔ خبر: 18187247 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

رشد قیمت مسکن کمتر از تورم

صاحب‌خبر -

خبرنامه دانشجویان ایران: مشاور و تحلیلگر ارشد در امور سرمایه گذاری گفت:سال گذشته پیش‌بینی من درباره بخش مسکن این بود که قیمت مسکن کمتر از تورم رشد خواهد داشت و رونق نسبی معاملات را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از اقتصاد آنلاین، صادق الحسینی، مشاور و تحلیلگر ارشد در امور سرمایه گذاری گفت:  سال گذشته پیش‌بینی من درباره بخش مسکن این بود که قیمت مسکن کمتر از تورم رشد خواهد داشت و رونق نسبی معاملات را خواهیم داشت.

قسمت اول این پیش‌بینی درست بود که به معنای کاهش قیمت واقعی مسکن در سال  ٩٥ بود اما رونق نسبی معاملات به نحوی کمتر اتفاق افتاد و ما رونق کمتری در معاملات داشتیم.

برای سال آینده اما با توجه به اینکه اقتصاد جهانی در وضعیت خاصی است و با روی کار آمدن اقای ترامپ هنوز تکلیف قیمت نفت مشخص نیست.

اگر نگاه سرمایه گذاری داشته باشیم مسکن در دو سال آتی کالای جذابی برای سرمایه گذاری نیست که البته نرخ ارز می تواند در این بخش به عنوان متغیر تاثیر گذار باشد.

اگر نرخ ارز در سال آینده رشد ٣٠ درصدی داشته باشد  قیمت مسکن افزایش می یابد اما اگر چنین نشد رشد جهش گونه قیمت مسکن در سال ٩٦ و ٩٧ منتفی است.

اکنون ٣ سال و نیم است که در دوران رکود هستیم و اگر عده ای بگویند سیکل های رکود و رونق طبق داده های تاریخی حدود دو سال نیم است چنین چیزی درست نیست زیرا قیمت مسکن معلول علت های دیگری است.

نظر شما