شناسهٔ خبر: 18187102 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

تقاضای کم سابقه رئیس جمهور آمریکا!

افزایش ۵۴ میلیارد دلاری بودجه دفاعی آمریکا

رئیس جمهوری آمریکا برای نخستین بار در کنگره آمریکا به برنامه‌های آینده خود خواهد پرداخت. او در نظر دارد از بودجه محیط زیست و امور اجتماعی بکاهد و بر بودجه نظامی بیافزاید.

صاحب‌خبر -
افزایش ۵۴ میلیارد دلاری بودجه دفاعی آمریکا
 
به گزارش پارسینه،کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، افزایشی ۵۴ میلیارد دلاری در بودجه دفاعی آینده ایالات متحده پیشنهاد خواهد کرد که از محل صرفه‌جویی در برنامه‌های داخلی و کمک‌های خارجی تأمین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیامد ارائه چنین افزایشی این خواهد بود که تغییری در کسری بودجه ۵۰۰ میلیارد دلاری پیش‌بینی شده ایجاد نخواهد کرد.

مسئولان امور بودجه کاخ سفید این اطلاعات را روز دوشنبه ۹ اسفند در جریان یک مکالمه تلفنی با خبرنگاران اعلام کردند ولی نخواستند که نام‌شان فاش شود. این مقام‌ها همچنین حاضر نشدند تا مکالمه‌های‌شان ضبط شود، این در حالی است که آقای ترامپ روز جمعه استفاده از منابع ناشناس از سوی رسانه‌ها را تقبیح کرد.

رئیس جمهور ایالات متحده در نظر دارد بودجه دفاعی آمریکا را ۱۰ درصد افزایش دهد و ۵۴ میلیارد دلار بر آن بیفزاید. قرار است که بودجه بخش‌های دیگر، از جمله  محیط زیست و امور اجتماعی حدودا به همین میزان کاهش یابد. کل بودجه دفاعی آمریکا حدود ۵۴۰ تا ۶۰۰ میلیارد دلار در سال است. بودجه نظامی آمریکا به تنهایی بیش از مجموع بودجه نظامی کشورهای روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا، آلمان، ژاپن و هند است.

ترامپ در باره تامین هزینه اضافی نظامی گفت: «به جز بخش‌های امنیتی بقیه بخش‌ها باید صرفه‌جویی کنند.»او اظهار داشت که در شرایط کنونی تامین امنیت آمریکا بسیار پراهمیت است و «ما باید بار دیگر در جنگ‌ها پیروز شویم». ترامپ تاکید کرد که جزئیات برنامه‌های خود را در کنگره آمریکا شرح خواهد داد.

روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" گزارش داد که ترامپ صرفه‌جویی‌های فراوانی را در نظر گرفته است. این صرفه‌جویی‌ها بخصوص در بخش محیط زیست به چشم می‌خورند.ترامپ به هواداران خود نوید داده است که برنامه‌های پیشنهادی خود را به سرعت اجرایی کند. 

نظر شما