شناسهٔ خبر: 18186848 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

آمادگی صنعتگران آلمانی برای سرمایه‌گذاری در خراسان‌شمالی

صنعتگران آلمانی برای سرمایه گذاری در خراسان شمالی و آموزش نیروی کار ابراز آمادگی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، طی دیدار و مذاکرات اعضای هیات اقتصادی خراسان شمالی اعزامی به آلمان و فرانسه، شماری از صاحبان صنایع آلمان ضمن اعلام آمادگی برای سفر به خراسان شمالی و سرمایه گذاری در این استان برای تولید محصولات مختلف و برای توسعه آموزش های مهارتی و تخصصی نیروی کار در این استان اعلام آمادگی کردند.

هیات اعزامی استان به ریاست محمدرضا صالحی استاندار، پس از برگزاری چند دور مذاکره و گفت وگو با نمایندگان بنگاه ها و مدیران اقتصادی در آلمان، یک واحد تولیدی قطعه ساز دیدن کردند که در نهایت مقرر شد، اعضای هیات مدیره شرکت در سفر به ایران، از خراسان شمالی هم دیدن کنند و فرصت های سرمایه گذاری در این استان ازجمله همکاری با فولاد اسفراین را مورد بررسی قرار دهند.

همزمان با این دیدارها، گروهی به سرپرستی مدیرکل میراث فرهنگی استان با سفر به برلین پایتخت آلمان، با گروه کاوشگر فعال در حوزه باستان شناسی استان مذاکراتی داشتند. در این سفر همچنین با توجه به جایگاه ویژه آلمان در شبکه تأمین و توزیع فرش دستباف و صنایع دستی در سراسر اروپا، برای تولیدات دستباف استان هم بازاریابی می شود.

مذاکرات و گفت و گوهای مدیران بخش خصوصی استان با اعضای اتاق بازرگانی و گروه فنی حرفه ای و مراکز آموزشی با هدف توسعه فعالیت های تجاری و آموزش نیروهای کار فنی و تخصصی در صنایع استان از دیگر برنامه های هیات اعزامی بود که همگی در راستای توسعه فعالیت های اقتصادی و تجاری و افزایش فرصت های اشتغال و افزایش سهم استان در تولید ناخالص ملی بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما