شناسهٔ خبر: 18186816 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

درخواست قطع دست برای سارقان خانه

چهار سارق سابقه‌دار از طریق بالکن وارد 38 خانه در مناطق شرق و شمال‌شرق تهران شدند و دست‌کم دو میلیارد تومان به سرقت بردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم، اربعین پارسال چند مالباخته با مراجعه به کلانتری‌های شرق تهران از سرقت میلیونی از خانه‌شان پرده برداشتند. ماموران پس از بررسی دوربین‌های مداربسته خانه‌ها و انگشت‌نگاری، هویت سارقان را شناسایی و هر چهار نفرشان را دستگیر کردند. آنها پس از اعتراف به سرقت‌ها و بازسازی صحنه جرم، به زندان منتقل شدند تا این‌که دیروز برای محاکمه در اختیار شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور قاضی مستشار حشمت‌الله توکلی قرار گرفتند.

صبح دیروز در ابتدای جلسه، نماینده دادستان، سرقت‌های رخ داده را مصداق «سرقت حدی» دانست و تقاضای قطع ید برای متهمان کرد. سپس چند مالباخته به شرح ماجرا پرداختند. یکی از آنها گفت: «روز حادثه به ملاقات یکی از آشنایانم که از کربلا آمده بود رفته بودیم. شب شده بود که همسایه‌ها اطلاع دادند در خانه‌مان باز مانده است. خودم را رساندم دیدم سارقان به خانه‌ام دستبرد زده‌اند و 50 میلیون تومان از اموالم شامل 300 گرم طلا، ال‌سی‌دی، پتو و ... را دزدیده‌اند. از 38 مالباخته فقط یک نفر با سارقان روبه‌رو شده و تیزی چاقوی آنها را دیده است. او نیز گفت: «به محض این‌که در خانه را باز کردم، مردی غریبه را دیدم که چاقو داشت و مشغول سرقت بود. همین که من را دید، سریع پا به فرار گذاشت.»

سپس نوبت به متهمان رسید. هر چهار سارق به جرم خود اعتراف کردند اما مدعی شدند تعداد سرقت‌ها کمتر از 38 مورد بوده است. یکی از آنها گفت: «ما پس از شناسایی خانه‌های خالی از طریق بالکن وارد می‌شدیم و هرچه به دستمان می‌رسید می‌دزدیدیم. اموال را هم به خریدار اموال مسروقه که می‌شناختیمش (وی نیز دستگیر شده) می‌فروختیم.» در پایان دادگاه قضات وارد شور شدند تا رای نهایی را صادر کنند.

نظر شما