شناسهٔ خبر: 18186725 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

کنترل خانه با سیستم هوشمند بی‌سیم

اگر دوست دارید خانه‌ای کوچک داشته باشید، بهتر است این خانه هوشمند هم باشد و شرکت آلمانی LTG Lofts to Go می‌تواند این آرزوی شما را برآورده کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر و به نقل از دیجیتال ترندز، این خانه‌ها که Coodo 64 نام دارند، در مجموع 5/18 متر مربع مساحت دارند ولی طراحی آنها آینده‌نگرانه و متفاوت با خانه‌های امروزی است.

تقریبا تمامی وسایل برقی موجود در این خانه‌ها به یک سیستم هوشمند بی‌سیم متصل می‌شوند و مالک خانه می‌تواند ابزار و وسایل یاد شده را از طریق گوشی یا تبلت خود مدیریت کند.

این خانه‌ها همچنین مجهز به دوربین، حسگرهای حرکتی، حسگرهای دما، پنجره و ابزار شناسایی دود است. ساکنان این منزل برای روشن و خاموش کردن چراغ‌ها هم باید از گوشی یا تبلت خود استفاده کنند. بنابراین این خانه به هیچ سیم‌کشی نیاز ندارد چون همه چیز در آن به طور بی‌سیم صورت می‌گیرد.

بهینه‌سازی مصرف انرژی از جمله دیگر ویژگی‌های این خانه‌هاست. تمامی مصالح مورد استفاده برای ساخت خانه‌های یادشده از جنس مواد بازیافتی است و این مواد بخوبی از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و هزینه گرم و سرد کردن منزل را کاهش می‌دهند.

خانه یاد شده مثل یک پازل طراحی شده و براحتی می‌توان قطعات آن را جدا و در نقطه دیگری سرهم و برپا کرد.

این خانه‌ها از مدل‌های طراحی متنوعی برخوردارند که برای زندگی در قالب مسکن شخصی یا محل کار یا حتی یک محیط تفریحی و ورزشی مانند سونا مناسب هستند. مدل‌هایی از این خانه‌ها را می‌توان به صورت دو طبقه و شناور در آب هم ساخت.

برچسب‌ها:

نظر شما