شناسهٔ خبر: 18185818 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی:

توسعه دریا‌محور یک امر اجتناب‌ناپذیر و ضروری است

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: توسعه دریا‌محور یک امر اجتناب‌ناپذیر و ضروری است که باید به آن توجه بیشتری شود و در برنامه توسعه ششم و برنامه‌های دولت نیز به توسعه بنادر تاکید شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس در بندرلنگه در حوزه غرب استان هرمزگان، محمد سعید‌نژاد امشب در مراسم افتتاح پروژهای بندری، بندرلنگه اظهار داشت: بندرلنگه دارای سابقه تاریخی بسیار طولانی می‌باشد و در کتب تاریخی متعدد نیز به آن اشاره شده و با عناوین مختلف ذکر شده است.

وی افزود: امروز در بندرعباس همایشی داشتیم با معاونین دریایی همه کشور، برای بررسی عملکرد گذشته و حال و همچنین سال آینده این سازمان، برای ایام نوروز نیز برنامه‌های در نظر گرفته شد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، اضافه کرد: یکی از مواردی که این روزها مکرر مورد بحث قرار می‌گیرد توسعه دریا محور است و علت اینکه اخیرا این موضوع مطرح می‌شود ضرورت تاریخی، اجتماعی و طبیعی است که در کشور به وجود آمده است.

سعید‌نژاد تصریح کرد: امروز به این نکته پی بردند که باید به توسعه دریا‌محور توجه بیشتری شود، برخی می‌گویند به دلیل اینکه نفت کشف شد و ما وابسته به اقتصاد نفتی شدیم توجه به سواحل کمرنگ شده است.

وی گفت: اگر به شرق هرمزگان تا سیستان بلوچستان نگاه کنیم، 4 نفر در کیلومتر مربع زندگی می‌کنند که نسبت به جمعیت کشور یک پنجم است این خود نشان می‌دهد که غفلتی وجود داشته است در دنیا خیلی از شهرهای بزرگ در کنار دریا توسعه پیدا کرده‌اند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور یادآور شد: توسعه دریا‌محور یک امر اجتناب ناپذیر و ضروتی است که باید به آن توجه بیشتری شود و در برنامه توسعه ششم و برنامه‌های دولت نیز به توسعه بنادر تاکید شده است.

انتهای پیام/3264/پ20/

نظر شما