شناسهٔ خبر: 18185736 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

در همایش «حماسه امید»

امیری: پیش از انتخابات ۹۴ هر روز شاهد بی‌اخلاقی‌ از تریبون مجلس بودیم

معاون پارلمانی و امور مجلس رییس‌جمهور گفت: نباید فراموش کنیم که تفرقه و انشقاق پیش از انتخابات سال گذشته چه وضعیتی داشت. متاسفانه باوجود این‌که حضرت امام تاکید کرده بودند، مجلس عصاره ملت است، هر روز شاهد بی‌اخلاقی‌هایی بودیم و ما فراموش نمی‌کنیم چه صحبت‌هایی از تریبون مقدس مجلس به گوش مردم می‌رسید و حتی نقل این مسائل نیز بسیار ملال‌آور و رنج‌آور است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
حسینعلی امیری در همایش «حماسه امید» با اشاره به این‌که یک سال از آغاز فعالیت‌های مجلس دهم می‌گذرد، گفت: برای ارزیابی عملکرد این فراکسیون امید در یک سال اخیر باید اندکی به گذشته نگاه کنیم و ببینیم در سال‌های ۹۱ و ۹۲ و پیش از آغاز به کار مجلس دهم، در عرصه‌های مختلف چه وضعیتی حاکم بود.

او گفت: نباید فراموش کنیم که تفرقه و انشقاق پیش از انتخابات سال گذشته چه وضعیتی داشت. متاسفانه باوجود این‌که حضرت امام تاکید کرده بودند، مجلس عصاره ملت است، هر روز شاهد بی‌اخلاقی‌هایی بودیم و ما فراموش نمی‌کنیم چه صحبت‌هایی از تریبون مقدس مجلس به گوش مردم می‌رسید و حتی نقل این مسائل نیز بسیار ملال‌آور و رنج‌آور است.

معاون پارلمانی و امور مجلس رییس‌جمهور با تاکید بر وضعیت نابه‌سامان ایران در سال‌های پیش از آغاز به‌کار دولت یازدهم گفت: قطعنامه‌های سنگینی علیه کشورمان صادر شده بود و سایه سنگین این قطعنامه‌ها بر کشورمان سنگینی می‌کرد. هر روز شاهد تعطیلی کارگران و کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی بودیم.

او گفت: ایران‌هراسی در سطح دنیا وضعیت بسیار عجیبی بر کشورمان تحمیل کرده بود و در همین بازار تهران شاهد بودیم در اواخر سال ۹۱ بسیاری از کسبه محترم به دلار معامله می‌کردند، چرا که وضعیت اقتصادی قابل پیش‌بینی نبود و در چنین وضعیتی در انتخابات سال ۹۲ با همراهی و همدلی همه گروه‌های دلسوز نظام وارد عرصه شدند و با کار تاریخی عارف باوجود همه ناامیدی‌هایی که وجود داشت، انتخاب پرشوری شکل گرفت و روحانی با گفتمانی که مطرح کرد، به‌عنوان رییس جمهور انتخاب شد و همین شرایط باعث شد به آهستگی امید در کشور شکوفا شود.

به گزارش ایلنا، عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: در مرحله دوم مشکل ما این بود افراطی‌گری در مجلس وجود داشت و هر روز شاهد مشکلی بودیم و درنهایت در اسفندماه ۹۴ شاهد برگزاری انتخابات پرشور و پرشکوهی بودیم که منجر به تشکیل مجلس دهم شد.

او اضافه کرد: هم‌اکنون فراکسیون امید یکی از فراکسیون قوی و تاثیرگذار مجلس است و پیام مردم در مجلس قابل پیگیری است و خوشبختانه انسجامی که بین دولت و مجلس وجود دارد خواست مردم بود. چرا که مردم از انشقاق خسته شده بودند و با این دو انتخابات پیام بازگشت به وضعیت آرامش را سردادند.

نظر شما