شناسهٔ خبر: 18185698 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

دسترسی سخت مسافران به مترو فرودگاه مشهد

صاحب‌خبر -
تین‌نیوز| مدیر پروژه‌ها‌ی شرکت قطار شهری مشهد گفت: با توجه به زائرپذیری، رشد جمعیت شهری و حاشیه نشینی، این کلانشهر برای روان سازی ترافیک و پیشگیری از آلودگی هوا نیازمند 10 خط قطار شهری است.
 
 علیرضا منصوریان افزود: در مطالعات طرح جامع حمل و نقل شهر مشهد، تا کنون 4 خط شبکه حمل و نقل ریلی در نظر گرفته شده که باید در آینده ای نزدیک خطوط دیگری به آن اضافه شود.

مدیر پروژه های شرکت قطار شهری مشهد گفت: خط نخست قطار شهری از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد تا انتهای بلوار وکیل آباد به طول 24 کیلومتر، خط دو از رضا شهر تا طبرسی به طول 5/14 کیلومتر که تست گرم این خط با سه رام قطار سبک شهری به طول 800 متر از هفته پیش شروع شده و در دهه فجر امسال از طبرسی تا میدان شهداء به بهره برداری می‌رسد.

وی درخصوص حفاری خط سه قطار شهری که از شهریور ماه امسال با دو دستگاه حفاری مکانیزه (TBM) آغاز شده است، گفت: این خط از شمال غرب و محدوده متراکم شهری به سمت مرکز شهر و حرم مطهر و در نهایت منطقه محروم جنوب شرقی شهر، امتداد پیدا می کند.

به گفته منصوریان، اهمیت خط سه به واسطه طول زیاد و اتصال مناطق حساس و پر ترافیک شهر از جمله گره های اصلی و مهم ترافیکی شهر، مرکز شهر و اتصال به خط ٢ و ٤ (میدان شهدا) حرم مطهر، امتداد بلوار امام رضا(ع)، ترمینال مسافربری و مناطق متراکم مسکونی جنوب و غرب شهر می باشد.

مدیر پروژه های خطوط قطار شهری مشهد با اشاره به طرح احداث خط 4 متروی شهر گفت: این خط که مطالعات آن به طول 14 کیلومتر پایان یافته، شمال مشهد را به شرق این کلانشهر متصل می کند.

وی اضافه کرد: خط 4 قطار شهری مشهد از آرامگاه خواجه ربیع آغاز و پس از عبور از پیرامون حرم مطهر رضوی و از میدان مصلی به سمت شهرک شهید رجائی و جاده سرخس امتداد خواهد یافت و در صورت تأمین اعتبار پروژه احداث تونل ریلی آغاز می شود...

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کابر در پیام خود آورده است: فقط درخواست دارم یک روز به خط فرودگاه مشهد بروید، به‌قدری فاصله ایستگاه مترو با پایانه فرودگاه زیاد است که عدم استفاده از مترو ترجیح دارد.

این کابر در ادامه عنوان کرده است: نمی‌دانم طراح در زمان طراحی به این موضوع فکر نکرد که مسافران این فاصله را چگونه تا فرودگاه با بار و ساک بروند؟

وی افزوده است: به‌نظرم واقعا این قضیه باید حداقل درس عبرت بشود برای شهرهای دیگر تا در هنگام ساخت مترو در مکان‌یابی آن دقت کنند و رفاه مردم در نظر گرفته شود تا از آن استقبال شود.

این کابر همچنین پیشنهاد کرده است که «در آینده مترو فرودگاه مشهد اصلاح شده و به‌گونه‌ای برای مردم قابل دسترس‌تر و نزدیک‌تر شود».

نظر شما