شناسهٔ خبر: 18185578 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

مقام معظم رهبری و درخواست تعطیلی مغازه ها در روز شهادت حضرت زهرا (س)

در حالی که شیعیان انگلیسی طی سال های اخیر در تلاش هستند تا جمهوری اسلامی ایران و در راس آن مقام معظم رهبری را مخالف برپایی مراسم شهادت سیده نساء العالمین نمایند اما مراجعه به آرشیو سخنان حضرت آقا چیزی جز این ادعا را ثابت می نماید. ایشان در سال ۱۳۷۰ از…

صاحب‌خبر -
به گزارش بولتن نیوز به نقل از خبرگزاری اویس، در حالی که شیعیان انگلیسی طی سال های اخیر در تلاش هستند تا جمهوری اسلامی ایران و در راس آن مقام معظم رهبری را مخالف برپایی مراسم شهادت سیده نساء العالمین نمایند اما مراجعه به آرشیو سخنان حضرت آقا چیزی جز این ادعا را ثابت می نماید. ایشان در سال ۱۳۷۰ از مردم و دستگاه ها درخواست کرده اند روز شهادت حضرت زهرا (س) را با تعطیلی مغازه ها و برپایی مراسم عزای شهادت بی بی دو عالم تکریم نمایند:

طبق روایت، روز – سوم جمادی‌الثّانی – شهادت سیّده‌ی زنان عالم، فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله علیها) است. من از ملت ایران درخواست می‌کنم که در آن روز، مغازه‌ها و محل کسبشان را تعطیل کنند و به فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله علیها) احترام نمایند. به دستگاهها و ادارات دولتی و کارخانجاتی که کارهای خاصی دارند، چیزی نمی‌گوییم؛ لیکن کسبه و دکاندارها و بازارها و خیابانها احترام کنند. ان‌شاءالله آن روز را تعطیل کنید تا بتوانیم از برکات فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله علیها) بهره‌مند بشویم.

ایشان در مورد اشعاری که در مدح و عزای حضرت زهرا (س) نیز سروده شده به شعرا و مداحان اهل بیت (ع) تذکر داده و فرموده اند:

از برخی تعبیرات درباره‌ی ائمه (علیهم‌السّلام) نباید استفاده کرد؛ اینها سبک است. برای فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله علیها) – آن موجود قدسی والا، آن انسان برتر و آن معلم بشر – از آن تعبیری که هر شاعری – چه شاعر درست و حسابی‌گوی و چه‌ شاعر هرزه‌گوی – برای محبوب و معشوق خودش ذکر می‌کند، نباید استفاده کرد؛ باید از تعبیرات متناسبی استفاده کرد. اعتقاد من این است که اگر شعرای عزیز ما – همچنان که امروز خوشبختانه، هم سرود دسته‌جمعی، هم در بعضی از شعرهایی که قبلاً آقایان خواندند، همین معنا انصافاً تأمین شده – لفظ و معنا را برای‌ بیان معرفتی که امروز جامعه‌ی ما نیاز دارد تا از مکتب فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله علیها) تعلیم بگیرد، به کار گیرند و آن را مداح با صدای خوش و آهنگ مناسبِ با این کار عرضه کند، یکی از بهترین انواع تبلیغ و ترویج صورت گرفته است؛ یعنی همان دعبل و فرزدق و کمیتِ تاریخ در این‌جا ظهور و تجلی پیدا کرده است. ارزش، همان ارزش خواهد بود و می‌تواند اجرهای بزرگ الهی را به دنبال خود داشته باشد.

نظر شما