شناسهٔ خبر: 18185005 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلاش فدراسیون ورزش های دانشگاهی برای اعزام کاروان قدرتمند به یونیورسیاد جهانی

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی گفت:‌ از یکسال پیش برنامه های اعزام کاروان ورزشی دانشجویان به بیست و نهمین دوره یونیورسیاد آغاز شده است و آماده اعزام کاروانی سرحال به چین تایپه هستیم.

صاحب‌خبر -

محمدرضا دهخدا روز دوشنبه (نهم اسفندماه) در مجمع عمومی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در وزارت علوم، تحقیقات و فناورری افزود: ‌طی یکسالی که تصدی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی را به عهده گرفته ام، تلاش کردیم تا دیوارهای ایجاد شده بین فدراسیون و بخش های مختلف وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری را برطرف کنیم تا این فدراسیون در سطح واقعی ملی فعالیت کند که مشارکت دانشگاه های مختلف کشور در اعزام تیم های دانشجویی به رقابت های مختلف بین المللی و آسیایی در این راستا بوده است.
وی اعزام آماده تیم های دانشجویی در رشته فوتسال، شطرنج، بسکتبال سه در سه، کشتی فرنگی و آزاد و نتایج قهرمانی و نایب قهرمانی را از جمله این تلاش ها عنوان کرد و ادامه داد:‌ در ادامه این حرکت و با توجه به ضرورت فعال بودن کشور در یونیورسیادهای زمستانی و تابستانی و تاکید فدراسیون جهانی ورزش های دانشگاهی (فیزو) برای حضور دانشجویان زن در این رقابت ها، کاروان ورزشی ایران متشکل از 6 دانشجوی دختر راهی یونیورسیاد زمستانی شد و توانست نتایجی درخور توان خود کسب کند.
دهخدا سپس به تشکیل کمیته فنی یونیورسیاد تعیین رشته های اعزامی به مسابقات بیست و نهمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان اشاره کرد و گفت: ‌این کمیته هشت رشته اعزامی به این رقابت ها را تعیین کرد و این رشته ها به سه دسته بر اساس نوع حمایت مالی از آنان تقسیم شد.
به گفته رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، رشته هایی که 100 درصد هزینه آنان از سوی فدراسیون پرداخت می شود، رشته هایی که 50 درصد اعتبار مورد نیاز از سوی فدراسیون و 50 درصد از سوی وزارت علوم و سایر فدراسیون ها تامین می شود و دسته سوم رشته هایی که فقط بخش خصوصی باید هزینه های آن را تامین کند.
دهخدا افزود: ‌بلافاصله پس از تعیین این رشته ها کمیته های فنی هر رشته تعیین شد و توانستیم مسابقات انتخابی، کمیته فنی و اردوهای امادگی آن را برگزار کنیم.
وی گفت: برای رشته تکواندو رقابت های انتخابی با حضور 700 تکواندو کار دختر و پسر دانشجو و انتخابی ووشو نیز با حضور 300 دانشجو دختر و پسر برگزار شد و تنها انتخابی دو رشته فوتبال و جودو باقی مانده که جودو به زودی برگزار می شود و فوتبال نیز سال آینده برگزار می شود.
دهخدا در ادامه افزود: ‌تمامی تعهدات فدراسیون و حتی جوایز و پاداش قهرمانان رشته های مختلف پرداخت شده و نه تنها هیچ بدهی نداریم، بلکه بخشی از اعتبار مورد نیاز برای سال آینده را نیز تا حدی تامین کرده ایم .
در ادامه‌ این مجمع،‌ مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز با اشاره به این که در اعزام تیم‌های ورزشی باید به دنبال کسب مقام قابل قبولی باشیم، گفت‌: اگر چه مساله کسب تجربه ورزشکاران نیز مطرح است تا بتوانیم در مسابقات جهانی به موفقیت هایی دست یابیم.
وی همچنین به موضوع مشکل اعتباری برای اعزام ورزشکاران به رقابت های دانشجویی اشاره کرد و افزود:‌حل این مشکل اجازه می دهد بهتر در خصوص اعزام ها برنامه ریزی کنیم.
وی با اشاره به یونیورسیاد تابستانی سال آینده، اظهار کرد: فکر می‌کنم که در رشته‌های تیمی حضور فوتبال و بسکتبال قطعی است و رشته والیبال نیز در دست بررسی است. در رشته‌های انفرادی هم ورزشکاران خوبی در رشته‌های همچون ووشو، تکواندو و وزنه‌برداری اعزام می‌شوند و امیدوارم بتوانیم رتبه قبلی خود را در یونیورسیاد ارتقا بخشیم.
در این مجمع شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک و مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و بهداشت وزارت آموزش و پرورش نیز حضور داشتند.
بیست و نهمین دوره یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان 28 مرداد تا 8 شهریور ماه سال آینده در شهر تایپه کشور چین تایپه برگزار می‌شود.
'برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.'
ورزشی **1828**1379
خبرنگار :‌خدیجه روزبهانی، انتشار دهنده: هادی افتخاری

نظر شما