شناسهٔ خبر: 18183933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تربیت و آموزش باید قرآنی باشد

خبرگزاری شبستان: همایش مدیران و مربیان پرورشی مدارس اردستان به مناسبت هفته امورتربیتی دردبستان دخترانه ابوریحان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، عصر امروز همایش مدیران و مربیان پرورشی ۵ مدرسه شهیدفهمیده، عامری،میرمحمدطاهر،شهید رهبری و ابوریحان به مناسبت هفته امور تربیتی در مدرسه دخترانه ابوریحان برگزار شد.


امام جمعه اردستان در این همایش ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س) و همچنین یاد و نام شهیدان آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تربیت و آموزش به گفته امام خمینی (ره) باید قرآنی باشد، افزود: ما به عنوان یک مسلمان شیعه و یک معلم وظیفه داریم در مسیر تربیت قرآنی حرکت کنیم که لازمه این کار اینست که خود اول قرآنی باشیم و انسان را با توجه به قران بشناسیم و تربیت دینی را بر آن مبنا قرار دهیم و در آن مسیر حرکت کنیم.


وی نقش تربیت قرآنی را در جامعه مفید دانست و گفت: هر اندازه در تربیت فرزندان و دانش آموزان قرآنی عمل کنیم موفق تر میشویم و جامعه هم خود به خود قرآنی می شود.


حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه جایگاه یک معلم و مربی بالاتر و تاثیر گذار تر از جایگاه پدر و مادر هست، اظهار داشت: به عنوان یک معلم و راهنما بسیار می توانیم در جهت صحیح جامعه مفید باشیم تا فرزندانی که زیر نظر ما تربیت پیدا میکنند قرآنی باشند و بتوانیم جامعه را از آسیب ها و خطرات آن محفوظ داریم.


وی با بیان اینکه معلمان باید برای فرزندان نسبی خود تلاش و کوشش کنند تصریح کرد: شما می توانید حجاب، پاکدامنی، نماز خواندن را با یک کلمه خوب به آنها بیاموزید.


وی یادآور شد: دانش آموزان  بصورت فطری زمینه یاد گرفتن مسائل قرآنی را دارند و باید ما که وارثان این فرهنگ غنی قرآنی هستیم با آنها به نیکی رفتار کنیم.


امام جمعه اردستان با بیان اینکه در تعلیم و تربیت تعهد داده ایم تصریح کرد: بکوشیم تا تربیتها قرآنی شود و در این صورت مساجد هم قرآنی خواهد شد.

 

 

نظر شما