شناسهٔ خبر: 18183648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار قم:

استان قم در بخش محصولات باغی ۲۳ درصد رشد داشته است

R7854/P1384/S6,62/CT11

استاندار قم گفت: استان قم در بخش محصولات باغی ۲۳ درصد رشد و در بخش تولیدات محصولات کشاورزی ۱۱ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید مهدی صادقی عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز مهندس که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: برای برون‌رفت از مشکلات باید بسترهای لازم را فراهم و اموری که باید بخش خصوص انجام دهد را به این بخش واگذار کنیم.

استاندار قم با تأکید بر اینکه باید کارهای تصدی‌گری خود را به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: اگر در این زمینه ملاحظات خاص خود را داشته باشیم روند خصوصی‌سازی دیرتر اتفاق خواهد افتاد.

وی بیان کرد: با اقداماتی که انجام می‌دهیم خود به امور سرعت بخشیده و یا آن را کند می‌کنیم، در بخش کشاورزی باوجود افراد دلسوز و مدیران خوب شرایط بهتری نسبت به گذشته داریم، به‌عنوان نمونه استان در بخش محصولات باغی 23 درصد رشد و در بخش تولیدات محصولات کشاورزی 11 درصد رشد داشته است.

صادقی خاطرنشان کرد: اگر واقعاً فکر کنیم که می‌خواهیم به کشور خدمت کنیم و شاهد رشد در بخش‌های مختلف باشیم باید همه بخش‌ها در مسیر رشد و توسعه حرکت کنند و این کارها به بخش خصوصی واگذار شود.

استاندار قم بابیان اینکه یکی از تلاش‌های مسئولان این بوده که جمع عقلایی راهکار برون‌رفت از مشکلات است، گفت: نیازی به پول و اعتبارات نیست و نیازمند آن هستیم  بخش عقلایی بخش‌ها را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع امنیت غذایی محصولات غذایی موضوع مهمی است که باید در این بخش بهره‌وری خوبی را باید ایجاد کرد، شرط آن تغییر نگرش و عقل جمعی است.

صادقی بابیان اینکه استفاده از کارشناسان در هر کاری امری اجتناب‌ناپذیر است، اظهار داشت: به لحاظ جایگاه حاکمیتی و دولت باید کمک کرد که بخش دولتی از تصدی‌گری بیرون بیاید و امور به عهده افرادی گذاشته شود که متخصص هستند و انگیزه لازم را در این زمینه‌ دارند.

استاندار قم تصریح کرد: از جهات حفظ خاک و تغییر اقلیم کارهایی خوبی صورت گرفته و در حال انجام هستیم، به دنبال آنیم که بهره‌وری بیشتری در این زمینه‌ها داشته باشیم و مدیریت بهینه باید در بخش‌های مختلف نظام‌مهندسی اعمال شود.

صادقی عنوان کرد: حفظ آب، تغییر الگوی کشت هدف‌های مشترکی هستند که باید دنبال شود، امید است رضایتمندی مردم و همه مسئولان را در پی داشته باشیم و این همدلی و هم‌زبانی که ایجادشده همانند کارهایی است که در کشور انجام‌شده و باید این بسترها و زمینه‌سازی‌ها در کمترین زمان ممکن انجام پذیرد.

انتهای پیام/

نظر شما