شناسهٔ خبر: 18183474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهردار اصفهان:

نخستین بوستان مالیات کشور در اصفهان کلنگ زنی شد

اصفهان – شهردار اصفهان گفت: نخستین بوستان مالیات کشور در منطقه هفت شهرداری اصفهان کلنگ زنی شد و در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالی‌نژاد بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه چهل و هشتمین برنامه از طرح «هر هفته با چند افتتاح» در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در منطقه هفت شهرداری اصفهان پروژه‌های محله محور مورد توجه بوده است، اظهار داشت: از این رو در این منطقه حدود پنج میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی معابر هزینه شده است.

وی ادامه داد: برای پیاده رو سازی خیابان کاوه یک میلیارد تومان و برای ساماندهی بلوار ورودی و خیابان شهرک ولیعصر سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

شهردار اصفهان در ادامه به آغاز عملیات اجرایی بوستان مالیات در سطح کشور در شهر اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: این اقدام به دستور وزیر اقتصاد و امور دارایی در دستور کار قرار گرفت و امروز نیز کلنگ این پروژه به زمین خورد و در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

وی از احداث مجتمع تجاری گلستان با اعتبار سه میلیارد تومان به صورت مشارکتی خبر داد و  گفت: در سال های اخیر اجرای پروژه های مشارکتی در شهر اصفهان سرعت گرفته است به گونه ای که جذب سرمایه گذار بخش خصوصی سال جاری نسبت به ۱۰ سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه بودجه سال جاری دو هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شد که چند برابر آن پروژه مشارکتی تعریف شده است، تاکید کرد: تجربه نشان داده است که پروژه‌های مشارکتی رونق بیشتری داشته است اما طرح هایی مانند جهان نما و مجتمع تجاری بدنه شرق چهارباغ که در سال‌های گذشته از سوی شهرداری احداث شده موفق نبوده است.

وی با بیان اینکه جنس شهرداری خدمت رسانی به شهروندان بوده و در حوزه اقتصادی، بازرگانی و بازاریابی کمتر موفق بوده است، اذعان کرد: بنابراین سعی کرده ایم برخی پروژه ها را با مشارکت بخش خصوصی انجام دهیم.

جمالی نژاد به مشکلات ترافیکی پایانه کاوه اشاره کرد و گفت: زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در اطراف پایانه کاوه خریداری شده است تا با مشارکت بخش خصوصی آشفتگی ورودی این پایانه کاهش پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به احداث پروژه دلفیناریوم اصفهان و با بیان اینکه در کنار داشته های میراثی و فرهنگی، به دنبال ایجاد جاذبه هایی از این نوع در سطح شهر اصفهان نیز هستیم، گفت: برای احداث پروژه دلفیناریوم اختلاف سلیقه بین محیط زیست و حوزه میراث و گردشگری وجود دارد. احداث دلفیناریوم برای ارتقا گردشگری اصفهان بسیار اهمیت دارد اما باید دغدغه های علاقه مندان به محیط زیست را نیز شنید.

پیشرفت ۶۳ درصدی سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان

ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این برنامه با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان علی رغم رکود در بحث درآمدی فعالیت‌های عمرانی خوبی را داشته است، اظهار داشت: این پروژه‌ها به دو صورت کلان و محله محوری بهره برداری شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌هایی که در قالب طرح هر هفته با چند افتتاح به بهره برداری می‌رسند کاربردهای خوبی در نقاط مختلف شهری دارند، ابراز داشت: همچنین پروژه‌های کلان در دست اجرا نیز در صورت بهره برداری می‌توانند بسیاری از گره‌های ترافیکی و خدماتی شهر اصفهان را بازگشایی کنند.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به پیشرفت ۶۳ درصدی سالن‌ همایش‌های بین‌المللی اصفهان ابراز داشت: ابر پروژه میدان استقلال، پارکینگ فرشادی ،پارکینگ محتشم کاشانی و زیرگذر میدان احمد آباد نیز آماده بهره برداری است.

وی در ادامه افتتاح پروژه‌ها در قالب برنامه «هر هفته با چند افتتاح» را ایجاد فضای رقابتی سالم بین مدیران مناطق مختلف شهرداری اصفهان عنوان کرد و افزود: این برنامه فضای شادی و نشاط را در عرصه خدمت رسانی به شهروندان ایجاد کرده است.

اجرای ۷۰۰ پروژه خدمات شهری در اصفهان در سال ۹۶

احمدرضا مصور نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه در این برنامه ۳۶ هزار متر عرصه آماده کاشت فضای سبز را کلنگ زنی کردیم، اظهار داشت: بهره‌برداری از این طرح به زودی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه منطقه ۷ یکی از مناطقی است که به دلیل وجود فضای سبز باغ فدک در این زمینه کمبود سرانه زیادی ندارد، افزود: امروز با کلنگ زنی فضای سبز کوی ولیعصر (عج) در این منطقه محروم شاهد بهبود وضعیت ظاهری و رشد و توسعه اقتصثادی بیشتر این محله خواهیم بود.

معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان در ادامه در خصوص عملکرد شهرداری در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی نیز گفت: کارنامه شهرداری در تحقق این شعار خوب بوده است به گونه‌ای که در حوزه خدمات شهری ۷۰۰ پروژه در این راستا اجرایی شده است.

مصور با اشاره به اینکه برای سال ۹۶ نیز ۷۰۰ پروژه برای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» در دستور کار دارد، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که شهر موجود زنده است و شهرداری هرگز نمی‌تواند از اقدام و عمل جدا باشد.

نظر شما