شناسهٔ خبر: 18183451 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

2 هزار و 234 تخلف مربوط استاندارد در استان بوشهر کشف شد

بوشهر-ایرنا- مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت:نتیجه 6 هزار بازرسی صورت گرفته در 11 ماه گذشته 2 هزار و 234 مورد تخلف استاندارد در این استان کشف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد رحیم بهره‌مند روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: در این بازرسی‌ها همچنین پنج فقره تخلف استاندارد در زمینه‌های چای، دستمال کاغذی، ناگت مرغ، کلوچه و روغن کنجد کشف شد که یک فقره از آنها مربوط به جعل علامت استاندارد، یک فقره مربوط به عدم درج شدن تاریخ‌های تولید و انقضا روی کالا و سه فقره ی دیگر در خصوص نداشتن علامت استاندارد بود.
وی با اشاره به اینکه بیشتر کالاهای دارای تخلف استاندارد در زمینه مواد غذایی، بسته بندی و سلولزی، نساجی، چرم و شیمیایی بوده است بیان کرد: طی بازرسی و نمونه‌برداری‌های انجام شده، کالاهای غیر استاندارد شناسایی و با تولیدکننده و توزیع‌کنندگان این کالاها اعمال قانون انجام شده است.
بهره مند در ارتباط با طرح اجرای هماهنگ استاندارد در راستای کنترل بازار (طرح طاها) نیز گفت: در قالب طرح یاد شده بازرسان اداره استاندارد، در طول سال نسبت به بررسی و نمونه‌برداری کالاهای عرضه شده در سطح بازار اقدام می‌کنند.
وی ادامه داد: طی بازرسی‌های صورت گرفته، شرکت‌هایی که بدون علامت استاندارد و یا با علامت استاندارد جعلی اقدام به تولید می‌کردند، شناسایی و به استان های مربوطه معرفی می‌شوند تا برخورد قانونی با آنها صورت گیرد، از سوی دیگر، تمامی محصولات غیر استاندارد این شرکت‌ها نیز از بازار جمع‌آوری شده است.
وی تاکید کرد: اجرای استاندارد به عنوان یک الزام قانونی، امنیت روانی را در جامعه پدید می‌آورد و مصرف کننده با دیدن علامت استاندارد بر روی کالا، اطمینان پیدا می‌کند که استفاده از این کالا ضرری برای او نخواهد داشت.
بهره مند گفت: به منظور جلوگیری از سوءاستفاده متخلفان و پیشگیری از درج نشان جعلی استاندارد روی کالاها، سامانه پیامکی 10001517 طراحی و راه‌اندازی شده است تا نسبت به اصالت و اعتبار نشان استاندارد ملی ایران، اطمینان حاصل شود.
وی گفت: شهروندان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه یادشده از صحت علامت استاندارد کالاهای تولید داخل اطمینان حاصل کنند.
7212/ 6045 **خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد

انتهای پیام /*

نظر شما