شناسهٔ خبر: 18183402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اردبیل مطرح کرد؛

مهارت آموزی تخصصی و فنی 5 هزار مددجو در اردبیل

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اردبیل گفت: سه هزار و 543 نفر از زنان سرپرست خانوار، نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج تحت حمایت از آموزش‌های لازم شغلی بهره‌مند شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آذرسلام، جهانبخش نژادجواد، با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری تا کنون پنج هزار و 826 نفر از مددجویان تحت حمایت از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند، گفت: مهارت آموزی به مددجویانی که مستعد اشتغال هستند یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است تا زمینه‌های توانمندی و خوداتکایی آنان فراهم شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان برای مددجویان برگزار می‌شود، اظهار کرد: تلاش داریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و همیاری اساتید مجرب ضمن ارتقاء سطح فکری و اعتماد به نفس مددجویان، شغل‌های نوین و دانش بنیان برای آنان ایجاد کنیم.

نژادجواد با علام اینکه سه هزار و 543 نفر از زنان سرپرست خانوار، نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج تحت حمایت از آموزش‌های لازم شغلی بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: از آنجا که بخش مهمی از خانواده‌های تحت پوشش را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، با اجرای طرح‌های مشاغل خانگی و اشتغال خرد، می‌کوشیم آنان در کنار فرزندان و خانواده خود مشغول به کار و کسب درآمد باشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه بیشترین افراد آموزش دیده در روستاها و مناطق محروم اردبیل سکونت دارند، افزود: سه هزار و 39 نفر از مددجویان تحت حمایت ساکن در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته از دوره‌های آموزشی بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، فعالیت‌های صنفی و صنعتی و خدمات برای افراد مستعد اشتغال برگزار شده است، گفت: با توجه به پتانسیل بسیار مناسب استان در زمینه دامپروری، دو هزار و 504 نفر از خانواده‌های تحت حمایت در دوره‌های آموزشی پرورش دام شرکت کرده‌اند.

نژادجواد با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزشی بر اساس علاقه و استعداد مددجویان برگزار می‌شوند، خاطر نشان کرد: مددجویان پس از فراگیری مهارت‌های لازم می‌توانند شغل مورد نظر خود را ایجاد کرده و به استقلال اقتصادی دست یابند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اعلام اینکه برای 319 نفر از مددجویان تحت حمایت نیز کاریابی انجام شده و هم اکنون آنان مشغول به فعالیت و کسب درآمد هستند، یادآور شد: کمیته امداد با ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان و صاحبان صنعت استان می‌کوشد تا مسیر توانمندسازی مددجویان را هموارتر سازد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد طی دو سال، در سال اول ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه به کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت این نهاد نزد آنان مشغول به کار شوند را پرداخت می‌کند، گفت: امسال بیش از 13 میلیون ریال برای حق بیمه مددجویان به کار گمارده شده پرداخت شده است.

نژادجواد بیان کرد: امید است با یاری کارفرمایان و صاحبان صنعت استان بتوانیم برای تعداد بیشتری از مددجویان کاریابی انجام داده و آنان را به مرز خودکفایی نزدیک کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما