شناسهٔ خبر: 18182719 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

انصراف گزینۀ ترامپ از فرماندهی نیروی دریایی

فیلیپ بیلدن، گزینۀ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، برای پست فرماندهی نیروی دریایی، به خاطر منافع شخصی و تجاری‌اش از قبول این پست سر باز زده است. استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است .

صاحب‌خبر -

فیلیپ بیلدن، گزینۀ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، برای پست فرماندهی نیروی دریایی، به خاطر منافع شخصی و تجاری‌اش از قبول این پست سر باز زده است.

این در حالی است که کاخ سفید و پنتاگون پیش‌تر گفته بودند که بیلدن «100 درصد به این پست متعهد» است.

بیلدن روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای گفت: «پس از بررسی گسترده، به این نتیجه رسیدم که بدون به خطر انداختن منافع مالی شخصی خانواده‌ام، نمی‌توانم اصول این نهاد دولتی را رعایت و رضایت (مسئولان) آن را جلب کنم.»

بیلدن سال گذشته از نهاد خصوصی هاربروست پارتنرز بازنشسته شد.

ترامپ ماه گذشته بیلدن 52 ساله را که در سال‌های 1986 تا 1996 یک افسر اطلاعاتی ارتش امریکا بود، برای پست فرماندهی نیروی دریایی نامزد کرده بود.

یک هفتۀ پیش، دو منبع مطلع به سی‌بی‌اس نیوز گفته بودند گزینۀ ترامپ برای فرماندهی نیروی دریایی ممکن است از نامزدی خود انصراف دهد.

این در حالی است که کاخ سفید این گزارش را رد کرده بود.

شان اسپایسر در پاسخ به اظهارات این دو نفر در پیامی در توییتر نوشت: «این افراد ممکن است اشتباه کنند. به‌تازگی با وی صحبت کردم و وی 100 درصد متعهد به پست آتی (فرماندهی نیروی دریایی) و منتظر تأیید مجلس سنا است.»

پنتاگون نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود بیلدن به تصدی پست فرماندهی نیروی دریایی متعهد است و جیم متیس، وزیر دفاع امریکا، مطمئن است که بیلدن «رهبری مناسب» برای نیروی دریایی و تفنگداران دریایی امریکاست.

وینسنت ویولا اوایل این ماه از نامزدی خود برای فرماندهی ارتش امریکا کنار کشید. (عکس آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

بیلدن دومین گزینۀ ترامپ برای پست‌های ارشد ارتش امریکاست که پیش از تأیید نهایی، از نامزدی خود برای این پست کناره‌گیری می‌کند.

 وینسنت ویولا اوایل ماه فوریه از نامزدی خود برای فرماندهی ارتش امریکا کنار کشید.

برخی منابع گزارش دادند، ویولای 61 ساله به خاطر قوانین سخت‌گیرانۀ وزارت دفاع دربارۀ فعالیت‌های تجارتی اعضای خانواده‌اش از نامزدی برای این پست کناره‌گیری کرد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

نظر شما