شناسهٔ خبر: 18182369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

هیئت های مذهبی طلایه داران انتقال فرهنگ فاطمی هستند

میامی - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان هیئت های مذهبی را طلایه داران فرهنگ فاطمی دانست و گفت: باید از ظرفیت این تشکل ها برای ترویج سبک زندگی فاطمی بهره برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی شکری بعد از ظهر دوشنبه در کارگاه آموزشی مداحان، هیئت های مذهبی و تشکل های دینی میامی ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود مذهبی در کشور برای ترویج سبک زندگی فاطمی، ابراز داشت: امروز تشکل های مذهبی بزرگترین و پرتعدادترین شبکه های تبلیغی در کشور هستند که به واسطه تاثیر گذاری ویژه خود، می توانند نقش مهمی در ترویج سبک زندگی ایفا کنند.

وی افزود: همچنین مداحان، مبلغان و روحانیان می توانند با استفاده از جایگاه اجتماعی، تریبون و مخاطب خود در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی و سیره فاطمی نقش آفرینی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با طرح این پرسش که چرا باید به دنبال ترویج فرهنگ فاطمی بود، به ویژگی های سبک زندگی فاطمی پرداخت و گفت: ولایتمداری نخستین ویژگی بارز بزرگ بانوی اسلام بود که همواره از ایشان به عنوان اسوه و الگوی زندگی ولایی نام برده می شود.

شکری بیان داشت: امروز بر مداحان، روحانیان، هنرمندان، فعالان فرهنگی، وعاظ و هیئت های مذهبی واجب است که با تاکید بر این ویژگی در برهه ای حساس از زمان که منطقه و دنیا بیش از هر زمان در حال تحول است، ولایتمداری حضرت فاطمه(س) را در جامعه تبیین کرده و آن را ترویج دهند.

وی افزود: ایستادگی، صبر و مقاومت در برابر دشمنان دیگر ویژگی بارز فاطمه زهرا(س) است که در کنار حجب، حیا، حجاب و مرز بندی بین رفتار اجتماعی از ایشان الگوی زن نمونه مسلمانی می سازد که امروز می تواند اسوه تمام آزاد زنان دنیا باشد لذا باید این وجه الگو بودن سیره فاطمی در بین آحاد جامعه تبیین و سپس ترویج شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه هیئت های مذهبی، ظرفیت هایی فراگیر هستند، گفت: هر کار فرهنگی و یا ویژگی فرهنگی دارای یک یا دو بعد مختلف سیاس، اجتماعی، یا ارتباطی، آموزشی و ... است اما هیئت های مذهبی دارای ظرفیت های جامعی هستند که تمام آنها را در خود جای می دهند لذا باید گفت این هیئت ها ظرفیت هایی فراگیر در راستای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی محسوب می شوند که باید از این ویژگی به نحو احسن استفاده کرد.

شکری با بیان اینکه هیئت های مذهبی ظرفیتی کامل و ویژه برای ترویج و انتشار مفاهیم دینی هستند، ابراز داشت: باید از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کرد اما باید توجه داشت که مرحله نخست، شناسایی این ظرفیت ها در هر جامعه و سپس داشتن نقشه راه برای ترویج معارف دینی و استفاده از ظرفیت های دینی است.

وی افزود: اینجا باید به نکته ای دیگر نیز اشاره کرد همانطور که هیئت های مذهبی ظرفیت های بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ دینی اسلامی محسوب می شوند، می توانند با چالش هایی نیز روبرو باشند لذا باید دانست که نخستین گام در راه استفاده از ظرفیت های تشکل های دینی، آموزش صحیح به آنها است که در این راه خوشبختانه اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در طول سال با برنامه های آموزشی و توجیحی خود، سعی کرده تا حد امکان ارائه طریق کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بخش دوم سخنان خود را به مداحان اختصاص داد و گفت: نیرو پروری در چارچوب معارف دینی و اسلامی کارکرد مداحان در شبکه تبلیغی است اما باید گفت زمانی می توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد که مداحان ما با آموزش و مطالعه آگاهی های فردی شان را افزایش دهند.

شکری با بیان اینکه احیای کارکردهای دین در جامعه امروز ویژگی مداحی است، ابراز داشت: مداحی یک امر خطیر و ویژه است لذا ما به تمام مداحان توصیه می کنیم در برهه کنونی که دنیایی اطلاعات در یک گوشی هوشمند و در دستان یک نوجوان قرار دارد، هرگز بدون مطالعه تخصصی و عمومی پای به محفلی نگذارند.

وی بخش سوم سخنان خود را نیز به کانون مداحان استان سمنان و شورای هیئت های مذهبی تحت نظارت اداره کل تبلیغات اسلامی اختصاص داد و گفت: این نهادها نیز باید در راستای شناسایی ظرفیت ها، استعدادها، آموزش، پویایی، سازماندهی، حمایت، آموزش های فنی و تکنیکی و ارتقای سطح آگاهی های اعضا، اهتمام ویژه ای داشته باشند.

کارگاه آموزشی مداحان و تشکل های دینی و مذهبی میامی با حضور ۶۰نفر و به همت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

نظر شما