شناسهٔ خبر: 18181271 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

روحانی مجاهد عراقی در گفت و گو با «حوزه» مطرح کرد:

حضور روحانیون عراقی در جنگ مایه دلگرمی رزمندگان است/ پیروزی‌های موصل متعلق به تمام جهان اسلام است

حوزه/ شیخ کاظم اسدی با اشاره به پیروزی‌های پی در پی نیروهای بسیج مردمی در مبارزه با داعش گفت: بسیاری از روحانیون از ابتدای جنگ تاکنون در حشد الشعبی حضور داشته و دارند و برنامه هایی برای راهنمایی عقیدتی رزمندگان بر عهده دارند.

صاحب‌خبر -

شیخ کاظم اسدی روحانی عراقی و از رزمندگان حشد الشعبی در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به بیان نقش تاثیر گذار روحانیون در عرصه جهاد با دشمنان اسلام در مناطق مختلف عراق پرداخت.

این روحانی رزمنده عراقی با اشاره به دستاوردهای بزرگ نیروی بسیج مردمی عراق در موصل گفت:  خدا را شکر که در ایامی به سر می بریم که بسیار پر برکت و زیباست چرا که برادران مجاهد ما در عرصه جنگ با دشمنان عراق در موصل پیروزی های بزرگی را به دست آوردند. از این رو درود و سلام خود را پیوسته بر مجاهدان و برادرانمان در میدان این جنگ ضد دشمنان دین به آنها می فرستیم. این پیروزی بزرگ با لطف و فضل خداوند برای ما حاصل شده است.

* حضور روحانیون در جنگ عزم و اشتیاق رزمندگان را زیاد می کند

وی ادامه داد: در این سال های متمادی که از تجاوز داعش به عراق می گذرد ما شاهد پیروزی های پی در پی و مبارکی بودیم که حوزه های علمیه در جبهه های مختلف جنگ مشارکت داشتند و در پیروزی های میدانی بسیار موثر بودند. همچنین روحانیون مجاهد در ثبات و زیاد کردن همت و عزم و اشتیاق رزمندگان و ایستادگی‌شان در جبهه های جنگ تاثیر گذار بودند. در طول این مدت نیروی تبلیغی از حوزه های علمیه و علما و فضلا در مواجهه با دشمن متجاوز حضور موثری در میدان جنگ داشتند.

* پیروزی های حشد الشعبی در موصل منحصر به عراق نیست متعلق به تمام جهان اسلام است

 روحانی مجاهد عراقی گفت: در روزهای اخیر شاهدیم که به فضل خداوند حشد الشعبی قدرتمند شده و همچنین نیروهای امنیتی و ارتش عراق در صحنه های مختلف جنگ پیروزی هایی را به دست می آورند که البته این پیروزی های بزرگ و با ارزش فقط ویژه عراق و یا یک شهر خاص نیست بلکه برای عموم امت اسلام و مسلمان ها است .

وی افزود:  این پیروزی های گسترده در طول این هفته و حتی یک ماه گذشته در موصل و پیشرفت های پی در پی توسط برادرانمان در حشد الشعبی(نیروهای بسیج مردمی) و ارتش عراق به اراده الهی به دست آمده و مقر و پایگاه های داعش را هدف قرار دادند تا دشمن را از مرزهای کشور بیرون کنند به حدی که هواپیماهای عراقی به طور ویژه و تخصصی مواضع داعش را در مرز با سوریه را هدف قرار دادند.

روحانی مجاهد عراقی خاطر نشان کرد:  در واقع بخشی از پیروزی های حشد الشعبی نتیجه بسیاری از توجیهات و راهنمایی ها و ارشادات و آموزش نظم و ترتیب برادرانمان در بخش توجیه عقاید حشد الشعبی و نیروهای امنیتی است.

 شیخ اسدی که خود نیز به عنوان مبارز روحانی در کنار سایر مجاهدان ضد داعش جنگیده افزود: بسیاری از روحانیون از ابتدای جنگ تاکنون در حشد الشعبی حضور داشته و دارند و برنامه های توجیه و راهنمایی در زمینه عقاید میان رزمندگان را که از برنامه های بسیار مهم است بر عهده دارند. همچنین روحانیون به آموزش دینی و احکام شرعی و آنچه رزمندگان را در عرصه جنگ تقویت می کند و یا به دانستن آن نیاز دارند، می پردازند.

* برنامه های بصیرت افزایی روحانیون در جهاد با دشمن

وی با اشاره به سایر برنامه های مبلغان در جنگ با دشمنان گفت: یکی دیگر از برنامه های مبلغان در جهاد با دشمنان اسلام و در میان رزمندگان آموزش احکام شخصی و خانوادگی و اخروی و آشنایی و هدایت رزمندگان برای حفاظت از کشور و مرزهای امت اسلامی است. این برنامه ها در جبهه جنگ برای برادران مجاهدمان به حدی با اهمیت است که موجب هوشیاری و آگاهی دادن به رزمندگان می شود و باعث ثبات و ایستادگی حقیقی است، چنانچه امروز در میدان جنگ شاهد آن هستیم.

روحانی مجاهد عراقی ادامه داد:  امروز شاهد جنگ شرافتمندانه ای علیه دشمنان خارج شده از دین هستیم. کسانی به دنبال خواری دین بودند و می خواستند دینی غلط و تحریف شده را جایگزین کنند اما به لطف خداوند برادرانمان در نیروهای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی در همه میادین با این مزدوران به جنگ پرداختند و این پیروزی های بزرگ و شریف در تاریخ ثبت شد.

وی با اشاره به تاثیر روحانیون در معرفی اسلام ناب و دفاع از مستضعفین جهان گفت: در واقع تاثیر روحانی ها در حشد الشعبی بسیار مهم است و شاهدیم که مبلغان در تقویت عزم و اراده رزمندگان و ایستادگی در راه اسلام اصیل موثر هستند و یاری دهنده اسلام ناب و مبارکی اند که نماینده نظر مراجع بزرگوار و رهبران بزرگ و فضلا بوده و ما شاهد روح دین اسلام در جبهه های مختلف هستیم. ان شاءالله دفاع در راه دین و مقدسات اسلامی و دفاع از کشور امیر المومنین (ع ) یعنی عراق و تمام مستضعفین جهان که به طور مستقیم در عرصه نبرد با دشمنان هستند ادامه یابد.

شیخ اسدی در این باره تصریح کرد: امروزه مستضعفینی در سوریه، یمن، لبنان و بویژه در بحرین تحت ظلم ظالمان و مستکبران هستند از این رو خطبا و مبلغین نقش بزرگ و مهمی در جبهه مبارزه با دشمنان اسلام و دفاع از این مظلومین در تمام جهان دارند و ان شاءالله در آینده نیز چشممان به امام زمان‌(عج) که در خط اول مبارزه با دشمنان اسلام و دفاع از مومنین و مستضعفان جهان و مقدسات هستند، روشن می شود.

 گفت و گو: وجیهه سادات حسینی

نظر شما