شناسهٔ خبر: 18180179 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛

دیدار اعضای «فراکسیون امید» با یکی از سران فتنه/ پیام کی‌روش به 4 تیم ایرانی/ رونمایی از اسکناس جدید 1000 تومانی

زمان برگزاری اولین جلسه شورای‌مرکزی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب»،‌ «فروشنده» برنده اسکار شد، و ... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

صاحب‌خبر -
به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری‌ دوشنبه 9 اسفندماه به شرح زیر است:
 
 
سیاست
 
 
طبق اخبار کسب شده نامه دادستانی کل کشور درباره افراد دوتابعیتی به وزارت اطلاعات واصل شده است.

 
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب از برگزاری اولین جلسه شورای مرکزی این جبهه در روز چهارشنبه ۱۱ اسفند خبر داد.

 
 حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جریان بازدید از نمایشگاه سامانه‌های جدید بانک مرکزی که به منظور تسهیل در پرداخت از طریق تلفن همراه و اینترنت ایجاد شده‌اند و همچنین سامانه‌های نظارت دقیق بر سیستم بانکی و پولی کشور از طرح جدید اسکناس ده هزار ریالی با نقش حافظیه شیراز رونمایی کرد.

  ویرایش
 
 
عضو فراکسیون امید مجلس، دیدار شب گذشته برخی اعضای این فراکسیون با یکی از سران فتنه را تأیید کرد.


فرهنگ و هنر

 
در این مراسم که فردا سه شنبه 10 اسفند از ساعت 16 در نخلستان سازمان هنری رسانه ای اوج برگزار می‌شود قرار است علاوه بر خانواده مرحوم ملاقلی پور، سینماگران، منتقدان سینما، اهالی هنر و دوستان مرحوم ملاقلی پور نیز در جلسه حاضر شوند.

 
سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره تعطیلی سینماها گفت: از روز چهارشنبه 11 اسفندماه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) سالن‌های سینما در سراسر کشور ازساعت 18 تعطیل خواهد بود و روز پنج شنبه سینماها به صورت کامل تعطیل خواهد بود. روز جمعه سینماها به کار خود ادامه می‌دهند.

 
انوشه انصاری نامه ای از فرهادی خواند که در آن کارگردان فروشنده دلیل نیامدنش به اسکار را احترام به مردم ایران و شش کشوری دانست که توسط قانون جدید ترامپ نمی توانند به آمریکا سفر کنند.


اقتصاد

 نامه 4 صفحه‌ای نعمت زاده به جهانگیری در انتقاد از گمرک

وزیر صنعت در نامه چهار صفحه‌ای به معاون اول رئیس جمهور به انتقاد از گمرک پرداخت و کشمکش بین دو وزارت خانه صنعت و اقتصاد بر سر سامانه های جامع را وارد فاز تازه‌ای کرد.

 
قیمت گوشت قرمز طی یکسال و نیم گذشته حدود ۴۵ درصد افزایش قیمت داشته است و حضور این کالای اساسی در سبد مصرف خانوارها هر روز کمرنگ‌تر می شود.


جهان

 
ارتش سوریه موفق شد در شرق استان حلب شهرکهای «جب الحمام، جب السلطان و الزعروره» را از داعش پس بگیرد.

 
محافل سیاسی عراق با بیان اینکه در پس سفر وزیر خارجه عربستان به بغداد ابهامات بسیاری وجود دارد، خواستار حفظ هوشیاری مسسولان ارشد نظام در قبال نیات و مقاصد ریاض شدند.

 
سخنگوی وزارت خارجه ایران از سفر بعدازظهر امروز (دوشنبه) محمدجواد ظریف به اسلام‌آباد برای شرکت در بیست و دومین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو خبر داد.

 
دولت بحرین که قصد داشت امروز آخرین جلسه محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب این کشور را برگزار نماید، بار دیگر جلسه محاکمه وی را به تعویق انداخت.

 
آغاز سریع و دقیق عملیات آزاد سازی بخش غربی موصل نشان می‌دهد که این عملیات فراتر از تصورات و پیش بینی‌ها، نهایتا تا سه ماه زمان برای آزاد سازی کامل استان نینوا نیاز دارد.

 
یک عضو ارشد خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داده که انتظار می رود رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه فرمان اجرایی جدید مهاجرتی خود را امضا کند.


ورزش

 
فدراسیون اسکی در واکنش به ترک اردوی تیم ملی از سوی یکی از اسکی بازان اعلام کرد: منتظریم ببینیم "مقدید" تا روز پایانی به اردو بر می‌گردد یا نه.

 
اخراج رامین رضاییان از اردوی پرسپولیس باعث شد برانکو مجبور شود تغییراتی در ترکیب اصلی تیمش برای بازی با الوحده ایجاد کند.

 
کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران در پیامی برای هر 4 تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا آرزوی موفقیت کرد.

  ویرایش

 
دروازه‌بان تیم فوتبال سایپا گفت:هفته گذشته با من تماس گرفتند که یک تیم از اسکاندیناوی من را می‌خواهد اما با شرایطی که در سایپا دارم آن را قبول نکردم.


جهادومقاومت

 «حاجی فیروز» برای اصحاب رسانه رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب «حاجی فیروز» خاطرات دیدبان جانباز فیروز احمدی با حضور همرزمان و تعدادی از فرماندهان دفاع مقدس و همچنین میثم رشیدی مهرآبادی نویسنده کتاب در خبرگزاری دفاع مقدس برگزار شد.

 شناسایی هویت پیکر مطهر ۵ شهید تازه تفحص شده

هویت پیکر مطهر ۵ شهید تازه تفحص شده که در دوران ۸ سال دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند، شناسایی شد. ۴ تن از این شهدا از استان فارس و یک شهید هم متعلق به استان اصفهان است.

 هویت پیکر برادر سردار نقدی شناسایی شد

هویت پیکر مطهر شهید محمدعلی نقدی برادر سردار محمدرضا نقدی شناسایی شد.

 
دفاع و امنیت

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در موضوع خوزستان، بنده رسما اعلام کردم که آحاد بسیجیان حاضر هستند در کاشت نهال و یا در هر عرصه دیگری که لازم باشد کمک کنند.

 آزمایش موشک ضد شناور دهلاویه توسط نداجا

موشک‌های ضدشناور و هدایت لیزری "دهلاویه" برای نخستین بار رونمایی شدند.


جامعه

 آتش‌سوزی در پتروشیمی مروارید عسلویه

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان منطقه ویژه پارس گفت: بر اثر آتش‌سوزی در پتروشیمی مروارید عسلویه شش نفر مصدوم شدند.

 ضربات شلنگ بر بدن کودک 7 ساله

چند سال قبل با داشتن ۳ فرزند به علت اختلافات خانوادگی، همسرم را طلاق دادم و برای اینکه کودکانمان بی‌سرپرست نباشند «الهه» را به زنی گرفتم ولی برخلاف نظر من این زن نه تنها از بچه‌هایم مواظبت نمی‌کند بلکه هر روز به بهانه‌ای آنها را مورد شکنجه و آزار قرار می‌دهد.

 نمره رضایت مندی مردم از پلیس چند بوده است؟

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: نمره رضایت مندی مردم از پلیس ۸۵ از ۱۰۰ (۱۷ از ۲۰) بوده است، این میانگین در پنج سال اخیر روند صعودی داشته است.

 پدر عصبانی با شلیک گلوله 2 مامور پلیس را مجروح کرد

فرمانده انتظامی استان سمنان از بهبود حال عمومی دو پلیس مضروب از سوی یکی از شهروندان شاهرودی خبر داد و گفت: دو مامور زخمی‌شده در یک درگیری خانوادگی از بیمارستان مرخص شدند.

 کدام خودروها در معاینه فنی بیشترین نقص را دارند؟

مدیرعامل مرکز معاینه فنی خودروی شهر تهران گفت: خودروهای نیسان وانت، وانت نیسان، وانت پیکان و پراید بیشترین نقص فنی را دارند و در خودروهای وارداتی نیز نقص فنی خودروی MVM530 بیشتر است.

نظر شما