شناسهٔ خبر: 18179782 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

روسیه در حال آمده شدن برای پذیرش اس500

ایرنا

روسیه با آغاز برنامه آموزش نظامی کاربرد جدیدترین سامانه پدافند هوایی و پنهانکار که قرار است در اختیار نیروهای مسلح این کشور قرار گیرد، برای استفاده عملیاتی از این جنگ افزار آماده می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش مشرق، ژنرال ولادیمیر لیاپوروف یک مقام نظامی روسیه اعلام کرد که آکادمی نظامی ژوکوف در حال اجرای برنامه آموزش کارشناسان برای استفاده از اس 500 است.
رادیو اسپوتنیک روز یکشنبه به نقل از سخنان وی اعلام کرد: کارشناسان از جمله افسران در 11 رشته برای استفاده از سامانه های ضدهوایی پیشرفته اس 500 آماده می شوند.
 
همچنین این آکادمی فرماندهان واحدهای نظامی سامانه دفاع موشکی و کارشناسان را برای مناطق مختلف آموزش می دهد.
 
یوری بوریسوف معاون وزیر دفاع روسیه نیز گفت که اولین نمونه آزمایشی S-500 تا سال 2020 آماده خواهد شد.
 
اس 500 نسل جدید سامانه های موشکی زمین به هوای روسی است که رقیب پاتریوت آمریکا شناخته می شود.
 
این سامانه دوربرد، توان پایش محدوده گسترده ای از آسمان محل استقرار را در بالاترین بلندا دارد.
 
توانایی دفاع و متوقف کردن موشک های بالستیک، هدف گرفتن انواع پرنده های دشمن از جمله هواپیماها، بالگردها و موشک های کروز از جمله کاربردهای جنگی اعلام شده اس 500 است.
 
برد عملیاتی این سامانه 600 کیلومتر و توان شلیک همزمان نیز تا 10 موشک فراصوت بالستیک اعلام شده است که می توانند تا هفت کیلومتر بر ثانیه پرواز کنند و با بیشترین دقت ممکن، اهداف تعیین شده از جمله کلاهک های مافوق صوت در حال پرواز را هدف بگیرند.
 
بسیاری از کارشناسان این سامانه را رقیب برتر پاتریوت (Patriot Advanced Capability-3) می دانند.
 
همچنین سامانه اس 500 به ایستگاههای رادیویی بسیار پنهانکاری مجهز خواهد شد که ایمنی عملیاتی و حفظ آن را افزایش می دهد، زیرا دشمن توان نمی تواند مکالمات کاربران شلیک را شنود کند یا مانع پرتاب شود.
 
روسیه هم اکنون از انواع مجموعه های پدافند موشکی اس 300 و 400 بهره می گیرد و به تازگی نیز اعلام کرده، مسکو و مناطق مرکزی این کشور زیر پوشش این سامانه ها قرار گرفته است.

برچسب‌ها:

نظر شما