شناسهٔ خبر: 18177834 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ارائه 11 طرح جدید در جشنواره «جهادگران علم‌وفناوری»

71568

11 طرح جدید از دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در جشنواره «جهادگران علم و فناوری» ارائه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، صبح امروز چهارمین جشنواره «جهادگران علم و فناوری» در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، سردار علی فضلی جانشین فرمانده کل بسیج، سورنا ستاری معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهوری، میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و قدیانی رئیس سازمان بسیج علم و فناوری برگزار شد.

40 غرفه از استان‌های مختلف کشور در این نمایشگاه به ارائه دستاورهای علمی و فناوری خود پرداختند و مشکلات و درخواست‌های خود را به گوش مسؤولان حاضر در نمایشگاه رساندند.

در حاشیه این جشنواره، تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با هدف حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان به امضا رسید.

همچنین تفاهم‌نامه دیگری میان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در راستای اجرای برنامه‌های مشترک در حوزه علم و فناوری منعقد شد.

بر این اساس، سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فردا از 6 طرح جدید خود شامل پهپاد بدون سکان (خراسان جنوبی)، لرزه‌نگار (استان لرستان)، مدل آی رو اسپایک پلاسمایی (استان لرستان)، پهپاد سیراف بوشهر، دستگاه برداشت پنبه (خراسان شمالی) و دزمتیر هسته‌ای (اصفهان) رونمایی می‌کند.

همچنین دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نمایشگاه 5 طرح جدید شامل دستگاه تحریک الکتریکی فلز، ژنراتور تابش پلاسما بر ترمیم زخم‌های پوستی و دیابتی، پد جاذبه آنتی باکتریال، یاتاقان هوایی با قابلیت استفاده در صنایع فضایی و صنایع دقیق و سیستم تنظیم سرعت را ارائه کرد.

انتهای پیام

نظر شما