شناسهٔ خبر: 18177353 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل استاندارد کرمانشاه:

کیفیت شیر توزیعی در مدارس استان کرمانشاه رصد می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از آغاز طرح بازرسی و نمونه برداری کارشناسان این اداره کل از شیر توزیعی در سطح مدارس استان کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمودرضا نیازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق برنامه‌ ریزی قبلی و به استناد مصوبات کارگروه هماهنگی توزیع شیر مدارس استان و در راستای اعمال ماده چهار قانون سازمان ملی استاندارد، برای اطمینان از کیفیت شیر تولید شده و انطباق آن با استاندارد ملی، کیفیت شیرهای استریلیزه و پاستوریزه توزیع ‌شده در سطح مدارس کرمانشاه توسط بازرسان اداره کل استاندارد به ‌صورت مستمر بررسی می شود.
وی با اشاره به اهمیت سالم بودن شیر مدارس و تأثیر آن بر سلامتی دانش آموزان گفت: از ابتدای طرح توزیع شیر مدارس در دی ماه، هفت مورد بازرسی و نمونه برداری از محل تولید، نگهداری و توزیع شیر مدارس مربوط به چهار شرکت تولیدی طرف قرارداد با اداره کل آموزش و پرورش استان، انجام شده است.
نیازی در ادامه افزود: نمونه ها برای مطابقت با استانداردهای ملی مربوطه در فاکتورهای فیزیکی، شیمیایی و میکروبی در آزمایشگاه های اداره کل استاندارد استان کرمانشاه در حال آزمون بوده و نتایج آزمون ها برای ترتیب اثر به اداره کل آموزش و پرورش استان انعکاس می‌یابد.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه با حساس دانستن فرآیند آزمایش ها برای اطمینان از کنترل کیفیت و سلامتی شیر، اظهار داشت: بررسی رنگ، عطر و طعم، شکل ظاهری، ارزیابی فیزیکی و حسی، اسیدیته، ماده خشک بدون چربی، چربی، نقطه انجماد، بسته ‌بندی و نشانه ‌گذاری از خصوصیات آزمون فیزیکی، شیمیایی و گرم‌خانه‌گذاری در دمای 30 درجه سانتیگراد به مدت 10 روز، گرم‌ خانه‌گذاری در دمای 55 درجه سانتیگراد به مدت هفت روز و شمارش کلی میکرو ارگانیسم‌ها در 2 دمای ذکر شده از مراحل آزمون میکروبی این محصول است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از 321 هزار دانش آموز است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما