شناسهٔ خبر: 18177348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار شهرستان البرز:

طرح تجمیع اراضی کشاورزی در شهرستان البرز اجرا می شود

قزوین- فرماندار شهرستان البرز گفت: طرح تجمیع اراضی کشاورزی در شهرستان البرز با هدف افزایش راندمان تولید و مدیریت صحیح مزارع اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضا عسگری ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان البرز اظهار کرد: طرح تجمیع اراضی کشاورزی شهرستان با هدف افزایش راندمان تولید، مدیریت صحیح مزرعه و مدیریت مصرف آب صورت گرفته و دولت تسهیلات مناسبی در این بخش بصورت بلاعوض به کشاورزان اختصاص داده  که این طرح درحال اجراست.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی به  دلیل دخیل بودن در حوزه اقتصادی و تامین امنیت غذایی جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فرماندار البرز در ادامه با اشاره به مزایای طرح تجمیع و آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی تصریح کرد: در شرایط کم آبی موجود با هدف حمایت از بخش کشاورزی اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفت و اعتبارات مطالعه و اجرای آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی نیز در سفر رئیس جمهور محترم به استان مصوب شده است.

عسگری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت  افزایش میزان تولید، حفظ خاک، تولید محصول سالم و ارگانیک اشاره و اظهار داشت: پیشرفت در تمامی حوزه ها مستلزم تفکر خوب، برنامه ریزی مناسب و استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان است زیرا عملکرد همراه با تفکر و برنامه قطعا به نتیجه مطلوب منتهی می شود.

فرماندار البرز در پایان  به برخی دستاوردهای دولت در حوزه کشاورزی از جمله اعلام مناسب قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی از جمله گندم، اعطاء تسهیلات بلاعوض به کشاورزان در طرح تجمیع و آبیاری تحت فشار، تلاش در جهت مطالعه و افزایش راندمان تولید با استفاده از بذر مقاوم اشاره کرد و گفت: مسیر موفقیت در همدلی و وفاق جامعه است، لذا ضروری است با نقدی منصفانه در مسیر حفظ و حمایت از خدمات نظام جمهوری اسلامی و دولت در مسیر اعتلاء و عزت ایران اسلامی گام برداریم.

نظر شما