شناسهٔ خبر: 18177335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون عمرانی استانداری قزوین:

۲۶درصد اسانسورهای مسکن مهر فاقد گواهی ایمنی است

قزوین- معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: ۲۶ درصدازمجموع آسانسورهای مسکن مهر فاقدگواهی ایمنی و ۴۷ بلوک فاقد آسانسور هستند که برای رفع این نقیصه باید اقدام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرخزاد روز دوشنبه درشورای مسکن استان که در استانداری قزوین برگزار شداظهار داشت:بیشتر آسانسورهای پروژه مسکن مهر مشکل داردوهنوز برخی تایید استاندارد نگرفته اند و از این بابت مردم در رنج هستند.

وی بیان کرد: از مجموع ۵۰۲ دستگاه آسانسور در مجموعه پروژه مسکن مهر تعداد ۴۶۲ دستگاه نصب و راه اندازی شده که از این میان تعداد ۳۱۹ دستگاه توانسته گواهی تاییدیه استاندارد بگیرد.

فرخزادتصریح کرد: ۲۶ درصدازمجموع آسانسورهای مسکن مهر فاقدگواهی ایمنی و ۴۷ بلوک فاقد آسانسور هستند که از این تعداد هم آسانسورهای ۲۶ بلوک توسط پیمانکاران در حال نصب و راه اندازی است.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: از مجموع ۲۴۰ تعاونی که نسبت به ساخت مسکن اقدام کرده اند که ۱۹۵ مورد آنها توانسته اند گواهی تاییدیه استاندارد را دریافت کنند و مابقی فاقد مجوز استاندارد لازم است.

 وی بیان کرد: ۲۸ درصد از مجموع پروژه های تعاونی مسکن مهر فاقد گواهینامه تاییدیه آسانسور است که باید این مشکل برطرف شود.
 
مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم با اشاره به مشکلات برخی تعاونی ها گفت: برای اینکه اعضاء تعاونی ها از نظر مالی هزینه بیشتری را متحمل نشوند با دستور وزیر کار پس از تکمیل واحدهای مسکونی باید تعاونی ها منحل شوند و فعالیت نامحدود در این زمینه منطقی نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: برای ساماندهی تمامی تعاونی های مسکن در استان با تشکیل کارگروهی اقدام خواهیم کرد تا بسرعت مشکلات واحدهای احداث شده مانند اسانسور ساماندهی شود.

نظر شما