شناسهٔ خبر: 18177275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بافق آماده پذیرایی از میهمانان و گردشگران نوروزی

نمایندگی یزد

معاون فرماندار بافق با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای جذب گردشگران داخلی و خارجی، گفت: شهرستان بافق آماده پذیرایی از میهمانان و گردشگران نوروزی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «محمدعلی طالعی» در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی شهرستان بافق با اشاره به وجود جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی و فضای تفریحی فراوان در این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به افزایش مسافران نوروزی،به ویژه در سال گذشته برنامه‌ریزی شایسته و ایجاد تسهیلات لازم برای آسایش، آرامش و تفریح گردشگران و مسافران نوروزی در ایام عید نوروز ضروری است.

وی با تاکید بر برگزاری آیین‌های نوروزی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته،گفت: این شهرستان می‌تواند زمینه جذب شمار بسیاری از گردشگران و توریست را فراهم کند و در صورت شناساندن درست آن‌ها می‌توان صنعت گردشگری را در شهرستان رونق داد.

معاون فرماندار بافق بر ضرورت اطلاع رسانی اماکن و ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری شهرستان با بهره‌گیری از فضای مجازی و رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: با توجه به بارترافیکی که در ایام نوروز در شهرهای شمالی کشور ایجاد می‌شود سعی شده دیگر نقاط کشور نیز در قالب‌های مختلف از جمله بهره‌گیری از فضای مجازی معرفی شود تا مردم سایر نقاط با این پتانسیل‌ها آشنا شوند و از بار ترافیکی نقاط پر ازدحام کاسته شود.

طالعی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات مناسبی در جذب گردشگران و رونق این صنعت انجام گرفته که باعث شده در نوروز گذشته بیش از 280 هزار نفر میهمان نوروزی از شهرستان بافق بازدید کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان ادارات مختلف باید با بررسی عملکرد سال گذشته نواقص موجود را رفع و زمینه پذیرایی و استقبال از میهمان نوروزی را بیش از گذشته فراهم نمایند.

معاون فرماندار بافق در ادامه بر لزوم مردمی برگزار شدن آیین‌های سنتی عید نوروز اشاره کرد و گفت: عید نوروز برخاسته از مردم هست و باید مردمی برگزار شود و مسئولان در این میان وظیفه دارند تا با اجرای وظایف قانونی خود زمینه برگزاری این آیین مردمی و حفظ این رسوم را فراهم نمایند.

گفتنی است؛ نظافت شهر، بررسی جاده‌های فرعی و اصلی، جلوگیری از هرگونه حفاری از 15 اسفند تا ۱۵ فروردین سال بعد، انتقال نخاله‌های ساختمانی به مکان‌های دور دست خارج از شهر، ساماندهی نمازخانه‌های بین راهی و نظافت مساجد سطح شهر، تهیه و تنظیم برنامه کشیک ارائه دهندگان خدمات به مسافران، آمادگی هلال احمر و اورژانس و راهنمایی و رانندگی و پلیس‌راه برای مواقع اضطراری از تصمیمات نخستین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان بافق بود.

انتهای پیام

نظر شما