شناسهٔ خبر: 18177262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد:

افراد غیرصنفی برای اصناف تصمیم می‌گیرند/ مخالفت رؤسای اتحادیه‌های صنفی با برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد گفت: رؤسای اتحادیه‌های صنفی به نمایندگی از 120 هزار واحد صنفی مخالفت خود را با برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا ابراز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی لسان طوسی،  در گفت‌وگو با صنعت8، پیرامون برگزاری نمایشگاه بهاره به صورت متمرکز، اظهار کرد: با توجه به اینکه واحدهای صنفی سطح شهر متضرر و عده‌ای دلال و واسطه‌گر با روش‌های مختلف به بهانه این نمایشگاه مزاحم این‌ها نشوند، این نمایشگاه در واحدهای صنفی پروانه‌دار برگزار شود که از ثبات بیشتری برخوردار هستند و احتمال ضرر مشتری کاهش می‌یابد.

وی افزود: متأسفانه علی‌رغم اینکه جلسه‌ای در این خصوص در اتاق اصناف برگزار شد و رؤسای اتحادیه‌های صنفی به نمایندگی از 120 هزار واحد صنفی مخالفت خود را با برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا ابراز کردند ولی متأسفانه ریاست اتاق و اتاق اصناف به این نتیجه رسیدند که نمایشگاه به صورت متمرکز برگزار شود.

لسان طوسی بیان کرد: طبق خبرهایی که از رؤسای اتحادیه‌های سایر شهرهای کشور در این خصوص شنیده شده، نحوه برگزاری نمایشگاه‌ها به استانداران سپرده شده است ولی آنچه که از استانداری استعلام شد مبنی بر این بود که استاندار در و این مسئله دخیل نبوده و تصمیم رئیس اتاق اصناف و سازمان صنعت و معدن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: صددرصد در جلسه مذکور اتاق اصناف با برگزاری نمایشگاه متمرکز رؤسای اتحادیه‌ها مخالفت خود را اعلام کردند و الآن نظریه اصناف هرچند باید اولویت باشد ولی در حاشیه قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد یادآور شد: دستور معاون وزیر کشور بوده است که هر شهر و استانی که نیاز باشد نمایشگاه به صورت متمرکز برگزار شود و با توجه به رکود حاکم بر بازار و تعطیلی واحدهای صنفی حق این نبود که در این برهه از زمان نمایشگاه به یک‌باره بازار شب عید بسیاری از واحدهای صنفی را به هم بزند.

وی اضافه کرد: افراد غیر صنفی برای اصناف تصمیم می‌گیرند و متأسفانه باعث می‌شود اوایل سال آینده تعداد زیادی جمع‌آوری داشته باشیم و به واسطه عدم رونق بازار و درآمد کافی کسبه، دولت متضرر می‌شود.

لسان طوسی تأکید کرد: نمایشگاه، باید زمانی برگزار شود که تعداد واحد صنفی به اندازه کافی نباشد، در کشوری که به ازای هر 25 نفر یک واحد صنفی وجود دارد، دلیلی برای نمایشگاه متمرکز وجود ندارد.

وی در خصوص معنای واقعی نمایشگاه، توضیح داد: واژه نمایشگاه، به معنای نمایش دادن است که اجناس تازه تولیدشده در این اماکن به نمایش گذاشته می‌شود و توزیع از در کارخانه یا از محل واحد صنفی معتبر صورت می‌گیرد و به هیچ‌وجه نباید از محل نمایشگاه کالایی به فروش رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد تصریح کرد: در نمایشگاه اجناسی ارائه می‌شود که به هیچ عنوان کیفیت لازم را ندارد و اکثرا خارجی، بی‌کیفیت و دست دوم است نباید کار به این شکل دنبال شود و نباید اجازه‌ای برای فروش این اجناس باشد چراکه مقابل تولید ملی قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما