شناسهٔ خبر: 18177192 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ضرورت پرداختن به آموزش در پدافند شیمیایی

نمایندگی یزد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل گفت: پرداختن به موضوع آموزش در حوزه پدافند شیمیایی یکی از ضرورت‌ها برای جامعه امروز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «محمدعلی طالبی» در نخستین سمینار آموزشی تخصصی پدافند شیمیایی که با حضور رئیس اداره پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، مدیرکل دارو و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور در یزد برگزار شد، با اشاره به توجه و اهتمام بیشتر دولت تدبیر و امید به موضوع پدافند غیرعامل اظهار کرد: در کنار اقدامات اجرایی و فعالیت‌هایی که در عرصه ستاد و شورای پدافند غیرعامل استان و کارهای خوبی که با همت فرمانداران در شهرستان‌ها انجام شده، پرداختن به مباحث آموزشی و توجیهی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: هم به جهت تنوع فعالیت‌ها در حوزه پدافند غیرعامل و هم جدید بودن بسیاری از مقولات که در این حوزه وجود دارد، ضروری است کارشناسان مدیران مرتبط و مردم نسبت به حوزه پدافند غیرعامل آگاهی یابند.

طالبی در ادامه پدافند شیمیایی را یکی از مباحث بسیار مهم و اساسی در حوزه پدافند غیرعامل دانست و خاطرنشان کرد: این حوزه هم به‌علت حساسیت بسیار بالا و موضوعیتی که در جامعه امروز وجود دارد و هم به‌علت وقوع اتفاقات مرگ بار در سطح دنیا و نمونه‌هایی در سطح کشور و استان دیده شده، دارای جایگاه پراهمیتی است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که استان یزد یک استان صنعتی است و تعداد قابل توجهی واحدهای صنعتی شیمیایی در این استان مستقر است، خاطرنشان کرد: شاهد هستیم در بعضی از این واحدها توجه‌ای از لحاظ جانمایی مناسب و مباحث پدافندی نشده است و در بعضی از مناطق واحدهای صنعتی شیمیایی در مجاورت و نزدیک به واحدهای مسکونی قرار گرفته اند که هر خطری برای این واحدها می تواند امنیت و سلامت مردم را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر استان یزد استانی است که در چهارراه مواصلاتی کشور قرار دارد و شاهد تردد بسیار بالایی از مواد شیمیایی در جاده ها و خطوط ریلی استان هستیم.

این مقام مسئول افزود: این ترد بسیار بالا مخاطرات بالقوه‌ای را برای کشور و استان فراهم می‌کند و به عنوان مثال در حادثه نیشابور شاهد بودیم، یک محموله عبوری توسط قطار چه اتفاقی را رقم زد و تعدادی از هموطنان ما در این حادثه زخمی و کشته شدند.

طالبی تصریح کرد: از این جهت پرداختن به موضوع آموزش در حوزه پدافند شیمیایی در جامعه امروز یکی از ضرورتهاست و همین ضرورت موجب شد تا دانشگاه علوم پزشکی حضرت آیت الله شهیدصدوقی(ره) و اداره کل پدافند غیرعامل استانداری این سمینار آموزشی و تخصصی را تدارک ببینند و برگزار کنند.

طالبی در پایان اظهار امیدواری کرد: با برگزاری چنین سمینارهای آموزشی شناخت بیشتری نسبت به موضوعات پیدا کنیم، بر مبنای این آگاهی‌ها در زمان بروز اتفاقات بتوانیم تصمیمات خوبی بگیریم و شاهد کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث شیمیایی در سطح استان و کشور باشیم.

انتهای پیام

نظر شما