شناسهٔ خبر: 18177183 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تلاش نیروهای مردمی عراق برای کمک و اسکان آوارگان در غرب موصل/تسلیم‌شدن ده‌ها داعشی در الجوسق

یگان‌های وابسته به نیروهای بسیج مردمی عراق در مناطق غربی موصل به انتقال و اسکان آوارگان در این مناطق کمک می‌کنند.

صاحب‌خبر -
تلاش نیروهای بسیج مردمی عراق برای کمک و اسکان آوارگان در غرب موصل
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از العراقیه، یگان های دیده بانی و عملیاتی در کنار تلاش های مبارزان بسیج مردمی در غرب موصل به استقبال از آوارگان، اسکان و انتقال آنها از مناطق عملیاتی ادامه می دهند.  

خبرنگار العراقیه در گزارشی در این زمینه گفت، شماری از مبارزان بسیج مردمی برای کاهش بار مسئولیت نیروهای امنیتی، اسکان آوارگانی را که از مناطق تحت سیطره داعش فرار کردند بر عهده گرفته اند و تیپ کمک های لجستیکی برای شهروندان غذا و نوشیدنی ارائه می دهد و آنها را به مناطق امن منتقل می کند، مردان نیز در این میان به طور دقیق بازرسی می شوند.

یکی از نیروهای بسیج مردمی تصریح کرد: «به مردمی که اینجا هستند غذا می دهیم و آنها را انتقال دادیم، وظیفه ما این است که به مردم رسیدگی کنیم و برای آنها غذا و مکان فراهم کنیم.»

دیگر نیروی بسیج مردمی اظهار داشت: «ما در دو خط یعنی خط دفاع و نبرد و دیگری جبهه حمایت های لجستیکی حضور و فعالیت داشته ایم.»

خبرنگار افزود وزارت حمل و نقل عراق نیز شماری از اتوبوس های خود را برای انتقال آوارگان به اردوگاه های نزدیک در منطقه الجدعه اختصاص داده است. کارکنان شرکت حمل و نقل مسافران می گویند آنها به طور داوطلبانه و برای همکاری با نیروهای امنیتی و انتقال آوارگان با وسایل نقلیه شرکت کرده اند.

یکی از مسئولان شرکت حمل و نقل مسافران گفت: «شرکت حمل و نقل مسافران که یکی از تشکیلات وزارت حمل و نقل است با حمایت یگان های امنیتی و مشارکت برادرانمان در بسیج مردمی آوارگان را از استان نینوا به جایگاه های خود در اردوگاه های موجود در منطقه حمام العلیل، الخازر و القیاره در اردوگاه الجدعه انتقال داده اند.»

خبرنگار در ادامه تصریح کرد آوارگان هم از برخورد خوب نیروهای امنیتی و بسیج مردمی قدردانی و به این ترتیب اتهام های برخی شبکه های ماهواره ای را تکذیب کردند.

یکی از آوارگان گفت: «نیروهای امنیتی برخورد بسیار مناسب و خوبی با ما داشتند، راه ها امن است و غذا و آشامیدنی و حمل و نقل برای خانواده ها فراهم است.»

همچنین شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: سه دسته از گردان الفرقان گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش خود را به نیروهای عراقی در محله الجوسق در بخش غربی موصل تسلیم کردند.


انتهای پیام/

نظر شما