شناسهٔ خبر: 18177033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امسال ۱۰ جشنواره قرآن و عترت در استان گلستان برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: امسال به دلیل برگزاری ۱۰ جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت، سال با خیر و برکت برای استان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، امروز(9 اسفند) در اختتامیه جشنواره ها و هفته قرآن و عترت استان افزود: هر کدام از این جشنواره ها، اختتامیه جداگانه داشتند، اما به دلیل اهمیت موضوع قرآن و عترت، اختتامیه متمرکز نیز برای آنها اجرا شد.  

 

وی هدف از برگزاری جشنواره ها و هفته قرآن و عترت را توسعه فرهنگ قرآنی و جریان سازی قرآنی برشمرد و ابرازامیدواری کرد: برگزاری این برنامه ها در آشنایی بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان نسبت به مفاهیم قرآنی و آموزه های دینی موثر باشند.   

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه جشنواره های فرهنگی و هنری قران و عترت طبق تفاهم نامه بین این اداره کل با معاونت قرآن و عترت وزارتخانه متبوع اجرا شدند، در این جشنواره ها تلاش شد از ظرفیت ادارات مختلف هم استفاده شود.  

 

فضیلت یکی از ویژگی های برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری قرآن و عترت را تمرکززدایی از مرکز استان ذکر کرد و گفت: در همین راستا، 10 جشنواره قرآن و عترت با توجه به ظرفیت ها و امکانات موجود در هر شهرستان، بین شهرستان ها تقسیم شدند.  

 

لازم به ذکر است در این برنامه وزیر و معاونین قرآن و عترت و توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار گلستان نیز حضور داشتند و از نفرات برگزیده بخش های مختلف جشنواره های فرهنگی و هنری قرآن و عترت استان گلستان تجلیل شد.

 

همچنین رونمایی از چهار کتاب فصلنامه آیت بوستان، درسنامه قرآن، مائده های آسمانی و دیوان شعر و عترت، آثار نویسندگان گلستانی، نیز یکی دیگر از بخش های این اختتامیه بودند.  

 

نظر شما