شناسهٔ خبر: 18177027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

صالحی امیری:

خلق زبان های جدید برای انتقال مفاهیم قرآنی ضروری است

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاثیر مفاهیم قرآنی و آموزه های دینی در رشد فکری و معنوی جوانان گفت: ما برای انتقال مفاهیم قرآنی به نسل جدید، نیازمند خلق زبان های جدید هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز(9 اسفند) در اختتامیه جشنواره ها و هفته قرآن و عترت استان گلستان افزود: هیچ ارزشی در جامعه، بالاتر از قرآن نیست و به هر میزان که امروز سرمایه گذاری کنیم فردا برداشت می کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه گفتمان حاکم بر کشور باید قرآنی باشد، خاطرنشان کرد: قرآن، مسیر اصلی ما برای رسیدن به قله های فضیلت و معنویت است، برای داشتن انسان های سالم و راستگو باید به قرآن متوسل شویم.  

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، پرچم دار اسلام و اهل بیت(ع) است؛ لذا به گفتمان قرآنی، بیش از گذشته نیاز داریم.  

 

صالحی امیری افزود: سبک زندگی، تجارت، اقتصاد، سیاست و تمامی شئون زندگی ما باید رنگ و بوی گفتمان قرآنی داشته باشند.

 

وی با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز اقوام در استان گلستان، به نقش آنها در توسعه فرهنگ قرآنی اشاره کرد و ضمن گرامی داشت یاد شهیده مرجان نازقلیچی، فرماندار فقید شهرستان ترکمن و شهیده حادثه منا، گفت: اهل سنت، علاقه مند به قرآن و اهل بیت(ع) هستند و شهیده نازقلیچی، یکی از نمونه های آن است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: یک زن، آنچنان در جامعه می تواند متعالی شود که تا کهکشان، عروج کند و به حد کمال انسانی برسد و در این راه، شهید شود.

 

صالحی امیری در بخش پایانی سخنان خود، بر گسترش مراکز و موسسات قرآنی و واگذاری امور آنها به مردم، تاکید کرد و گفت: پنج هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح کشور فعال است که 2 هزار و 500 کانون تحت نظارت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بقیه هم تحت نظارت کانون عالی مساجد هستند.

 

وی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای بیمه فعالان قرآن گفت: حدود 2 هزار نفر از فعالان این عرصه، مجدد تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برگزاری نمایشگاه در 100 شهر و برگزاری نمایشگاه بین المللی در تهران، از جمله اقدامات این وزارتخانه در حوره قران و عترت هستند.  

 

لازم به ذکر است در این برنامه، معاونین قرآن و عترت و توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار گلستان هم حضور داشتند و از نفرات برگزیده بخش های مختلف جشنواره های فرهنگی و هنری قران و عترت استان گلستان تجلیل شد.

 

همچنین رونمایی از چهار کتاب فصلنامه آیت بوستان، درسنامه قرآن، مائده های آسمانی و دیوان شعر و عترت، آثار نویسندگان گلستانی، هم یکی دیگر از بخش های این اختتامیه بودند.  

 

نظر شما