شناسهٔ خبر: 18177013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر بهداشت در سنندج:

۶ هزار پروژه پزشکی و درمانی در کشور اجرا می‌شود

R7848/P41362/S6,66/CT11

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۶ هزار پروژه پزشکی و درمانی در سراسر کشور در دست اجراست که ۵۷۰ پروژه آن در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی پیش‌از ظهر امروز در مراسم افتتاح ویدئو کنفرانس 10 پروژه بهداشتی درمانی کردستان که در تالار ابن‌سینا دانشگاه علوم پزشکی کردستان با حضور نماینده ولی‌فقیه، استاندار کردستان و نمایندگان مردم استان در مجلس و مسئولان استان برگزار شد، اظهار داشت: امروز 10 پروژه مختلف بهداشتی و درمانی در سطح استان همزمان با افتتاح بیمارستان 540 تختخوابی کوثر سنندج بزرگ‌ترین مرکز درمانی غرب کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: پروژه شاخص سفر رهبری به کردستان «بیمارستان کوثر سنندج» که کاملاً مجهز و نقطه امید ما در دانش پزشکی در غرب کشور و حتی امید برای کشور همجوار است و می‌تواند یکی از قطب‌های آموزشی وزارت بهداشت در حوزه سلامت باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افتتاح سایر پروژه‌ها از جمله بیمارستان 32 تختخوابی دهگلان، کلینیک ویژه در شهرستان‌های دیواندره، قروه و مریوان، بهره‌برداری از مرکز MRI در شهرستان‌های سقز و مریوان و کامیاران و توسعه اورژانس بیمارستان توحید سنندج تصریح کرد: آغاز پروژه‌های دیگر پزشکی و درمانی دیگری وجود دارد که هر ساله به وسعت پزشکی استان می‌افزاید.

11 میلیون نفر در کشور بیمه سلامت شدند

وی با بیان اینکه همه ایران کارگاه خدمت است، گفت: در اجرای طرح تحول نظام سلامت 11 میلیون نفر در سطح کشور به صورت رایگان بیمه سلامت شدند.

هاشمی در مورد ارائه خدمات پزشکی در اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور افزود: مراجعه مردم در اجرای این طرح به مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی برای روستائیان هزینه‌ها 3 درصد و برای شهرنشینان به 6 درصد رسیده و کاهش چشم‌گیری داشته و امروز همه ایران کارگاه خدمت است.

وی با اشاره به اینکه در استان کردستان مطمئنم که کمتر از 100 پروژه پزشکی و درمانی انجام نشده، اظهار کرد: 6 هزار پروژه پزشکی و درمانی در سراسر کشور در دست اجرا وجود دارد که 570 پروژه آن در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یکی از وظایف حکومت و نظام جمهوری اسلامی کمک‌کردن به مردم است، گفت: در حوزه سلامت به این نوع خدمات به نیکویی پرداخته شده و همه افراد در این عرصه می‌توانند موثر باشند.

وی با بیان اینکه پروژه مهم بیمارستان کوثر سنندج همزمان با سفر مقام معظم رهبری عملیات اجرایی آن در سال 88 آغاز شد، گفت: آنچه که کشور به آن نیاز دارد کار ویژه‌ای است که از نسل انقلاب چیزی جز این نبوده و شعارهای انقلابی ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به راستی تحقق یافت.

بیمارستان کوثر سنندج می‌تواند مکان مرجع و مأمنی برای غرب کشور باشد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر‌نشان کرد: بهره‌برداری از بیمارستان کوثر سنندج اتفاق خوبی است و امیدوارم با استفاده از ظرفیت جوانان برومند و خوش‌استعداد کرد زبان که فارغ‌التحصیل شدند و در آینده سکاندار امر آموزش و پژوهش هستند بتوانیم بخش توریسم درمانی را تقویت کنیم و این مکان مرجع و مأمنی نه تنها برای منطقه غرب کشور بلکه کشور همسایه باشد.

وی تاکید کرد:همه ما وامدار همان نسلی هستیم که بزرگ‌ترین انقلاب مردمی را به ثمر رساندند و منشاء خدمات و برکات زیادی برای کشور شدند و این حرکت متوقف نشده است.

هاشمی افزود: قطعاً وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خود را متعهد می‌داند و به دلایل علاقه‌مندی که به این خطه دارد خدمات ارزشمندی برای مردم کردستان به عنوان عروس ایران انجام خواهد داد.

وی اظهار کرد: ما تنها به مرکز استان و شهر سنندج توجه نکردیم بلکه خدمات ارزشمند دیگری در سایر شهرستان‌ها انجام دادیم اگر چه پروژه‌های بر زمین مانده بیشتری هم وجود دارد و در همه جا به فراخور توانمندی کار انجام می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه آنچه که مهم و ارزش دارد دانش، مهارت، احترام و محبت است، گفت: امیدواریم مجموعه سلامت بتوانند رضایت‌مندی مردم را در سراسر کشور و استان کردستان فراهم کنند و قطعاً مجموعه سلامت ما در ارائه خدمات دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما