شناسهٔ خبر: 18176921 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ثبت‌نام تحصیلات تکمیلی روحانیون در دانشگاه قرآن و حدیث آغاز شد

R1410/P1397/S4,37/CT1

جزئیات ثبت‌نام و آزمون خواهران و برادران روحانی در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه قرآن و حدیث اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، دانشگاه قرآن و حدیث همچون سال‌های گذشته اقدام به ثبت‌نام از ابتدای اسفندماه سال جاری در مقطع ارشد در 11 رشته کرده است. این ثبت‌نام در طول سال چندبار اتفاق می‌‌افتد، اما این ثبت‌نام ویژه روحانیت و طلاب است.

طلّاب علاقه‌مند با مراجعه به سایت دانشگاه قرآن و حدیث و با ارسال مشخصاتشان می‌توانند جهت ثبت‌نام اقدام و در امتحانی که قرارست اردیبهشت ماه برگزار شود، شرکت کنند. همچنین باید کتاب‌هایی را که در سایت دانشگاه قرآن و حدیث بارگزاری شده است، مطالعه کنند.

مهلت ثبت‌نام تا 25 فروردین ماه خواهد بود، اما در صورت نیاز، امکان تمدید یک هفته‌ای آن وجود دارد. همچنین چهار محل برای پذیرش طلاب درنظر گرفته شده است که از جمله آن مرکز دانشگاه قم، شعبه اصفهان، شعبه مشهد و پردیس ری است.

خواهران و برادران طلاب باید برای ثبت‌نام، مدرک سطح 2 حوزه یا مدرک کارشناسی را از یکی از دانشگاه‌های معتبر سطح کشور را داشته باشند. سال تحصیلی این افراد از اوایل شهریورماه آغاز می‌شود، اما طبق گفته حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث در گفت‌‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با برنامه‌ریزی صحیح درصدد این هستند تا مزاحمتی برای درس‌های حوزویان و دیگر فعالیت‌های علمی آنان ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: از روحاینت هیچ هزینه‌‌ای دریافت نمی‌شود، اما در برخی قسمت‌ها که روحانی‌ها و غیر روحانی‌ها شرکت می‌کنند، هزینه مختصری دریافت می‌شود. به عبارت دیگر، بیش از 80 درصد به روحانیت تخفیف داده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با سایت دانشگاه قرآن و حدیث مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما