شناسهٔ خبر: 18176900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری:

13طرح منابع طبیعی در خراسان جنوبی آماده بهره برداری است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: 13 طرح آبخیزداری و احیای مراتع با سه میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان اجرا و آماده بهره برداری است .

صاحب‌خبر -

علیرضا نصرآبادی، روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا، افزود: بهره برداری از این طرح ها به مناسبت هفته منابع طبیعی (15 تا 21 اسفندماه) در مناطق مختلف استان آغاز می شود و 6هزار و 188 نفر از مزایای آن برخوردار خواهند شد.
وی اجرای طرح های بیابان زدایی، عملیات بیولوژیک، عملیات مدیریت مراتع، احداث ساختمان حفاظتی، تولید نهال و احداث هلالی آبگیر را مهمترین این طرح ها ذکرکرد.
وی تجلیل از خانواده شهدای منابع طبیعی، تامین و توزیع نهال، کاشت نهال با همکاری تشکل های مردمی، تبیین و برجسته سازی موضوع جرم انگاری تخریب منابع طبیعی، اجرای برنامه نهالکاری در مزار شهدای مدافع حرم، شهدای منابع طبیعی و اماکن متبرکه را از جمله برنامه های پیش بینی شده عنوان کرد.
وی برگزاری شب شعر با موضوع حفظ منابع طبیعی، برگزاری مسابقه ورزشی با عنوان جام طبیعت، نشست هم اندیشی با حضور نمونه های منابع طبیعی و نمایندگان تشکل ها و حضور کارشناسان در مدارس، حوزه های علمیه و دانشگاه ها برای بیان اهمیت منابع طبیعی را از دیگر برنامه ها برشمرد.
امسال هفته منابع طبیعی با شعار « همیار طبیعت باشیم» در 31 استان ایران برگزار می شود، هدف از نامگذاری هفته منابع طبیعی، ترویج فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری و تبیین اهمیت آن براساس آموزه های دینی، گسترش سنت حسنه درختکاری و ضرورت مشارکت و حضور فعال اقشار مختلف مردم در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی است.
خراسان جنوبی با 780هزار نفر جمعیت 151هزار کیلومتر مربع مساحت دارد که سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است.
از 15میلیون هکتار وسعت خراسان جنوبی، 12 میلیون هکتار یعنی 86 درصد مساحت آن عرصه های بیابانی، مراتع فقیر و یا تحت فرسایش بادی است.
عملیات بیابان زدایی از سال 1348 در خراسان جنوبی شروع شد که تاکنون در 170هزار هکتار از اراضی استان اجرا شده است.
طی 10 تا 13 سال گذشته 485 هزار هکتار از مراتع فقیر استان تبدیل به بیابان شد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*

انتهای پیام /*

نظر شما