شناسهٔ خبر: 18176857 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فرماندار تالش:

نهادهای فرهنگی رسالت مهمی در مردمی کردن اشاعه فرهنگ نماز دارند

گروه اجتماعی: مهدوی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی رسالت مهمی در مردمی کردن اشاعه فرهنگ نماز در جامعه دارند، افزود: نهادهای فرهنگی به‌ویژه گروه های مردم نهاد در این زمینه می توانند نقش بزرگی ایفا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، به نقل از روابط عمومی فرمانداری تالش، سید‌عیسی مهدوی، فرماندار شهرستان تالش امروز، 9 اسفند در همایش نماز که با محور کاهش آسیب های اجتماعی در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد، نماز را اصلی ترین عامل انتشار پاکی در جامعه دانست و گفت: اگر جامعه ای سالم و پاکیزه می خواهیم بایستی جایگاه نماز و فعالیتهای مساجد را در جامعه پر رنگ کنیم.

وی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی رسالت مهمی در مردمی کردن اشاعه فرهنگ نماز در جامعه دارند، افزود: نهادهای فرهنگی به ویژه گروه های مردم نهاد در این زمینه می توانند نقش بزرگی ایفا کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه وظیفه داریم جذابیتهای نماز را بیش از پیش به مردم بخصوص نسل جوان معرفی کنیم ادامه داد: آثار سازنده نماز در ابعاد مختلف بایستی بیش از پیش به اقشار مختلف معرفی گردیده و جذابیتهای آن بیان شود.

فرماندار تالش اظهار کرد: امروز نماز و مساجد می تواند سنگر بزرگی در مقابل هجمه های فرهنگی غربی ها باشد و وظیفه ما این است که زمینههای تعمیق فرهنگ نماز را در جامعه ایجاد کنیم.

مهدوی از برگزاری نمازهای جماعت در بسیاری از ادارات و مدارس شهرستان خبر داد و عنوان کرد: استقبال از برگزاری نماز جماعت در ادارات و مدارس و مساجد شهرستان نشان دهنده نهادینه شدن این واجب دینی است که بایستی تلاش کنیم بیشتر از این باشد.

نظر شما