شناسهٔ خبر: 18176847 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تصاویر شکار اردک ها مربوط به استانهای شمالی نیست + فیلم

مدیرکل شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تصاویری که در فضای مجازی مبنی بر شکار و صید اردک های وحشی انتشار پیدا کرده است مربوط به استان های شمالی کشور نیست.

صاحب‌خبر -
علی تیموری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: شیوه صیادی پرندگان به این گونه نیست که برخی شکارچیان طعمه در اسارت را به این گونه ذبح می کنند بر همین اساس طبق گزارشی که از ادارات محیط زیست استانهای شمالی کشور ارائه شده این تصاویر مختص به استانهای شمالی نیست هرچند در کانالهای تلگرامی گیلان نیز انتشار یافته است.
وی ادامه داد: ما بدنبال شکارچیان اردک های وحشی هستیم و شاید این تصاویر مربوط به استانهای مرزی کشور باشد، بهرحال این روش، روش نادرستی است و شاید در بین این پرندگان مهاجر که در دام صیادان گرفتار شده اند گونه های درحال انقراض نیز وجود داشته باشد.
مدیرکل شکار و صید سازمان حفاظت و محیط زیست گفت: امسال بدلیل وجود آنفلوانزای مرغی ، سازمان حفاظت محیط زیست هیچگونه مجوزی مبنی بر شکار و صید قانونی به شکارچیان نداده است؛ درواقع این شکارچیان علاوه بر شکار غیرمجاز درخصوص نحوه کشتن پرندگان نیز مجرم شناخته می شوند.
تیموری با اشاره به قوانین ضرر و زیان شکارچیان متخلف در قانون محیط زیست ادامه داد: براساس قانون ضرر و زیان محیط زیست افرادی که در مناطق 4 گانه محیط زیست شکار و صید می کنند علاوه بر خسارت مالی بین 6 ماه تا 3 سال حبس می شوند.
وی گفت: ما پیگیر این موضوع در سراسر کشور هستیم تا شکارچیان و صیادان متخلفی که به این گونه ، پرندگان را شکار می کردند به مراجع قضائی معرفی شوند.


نظر شما