شناسهٔ خبر: 18176747 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی

آثار مخرب اعتیاد به اینترنت کمتر از مواد مخدر نیست

اردبیل- ایرنا- رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اثراتی که اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی بر روان و جسم افراد و انسان ها می گذارد کمتر از اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا دکتر گودرز صادقی روز دوشنبه در همایش سفیران اجتماعی کاهش تقاضای مواد مخدر و روانگردها در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی مشکل جامعه بشری است افزود: شک نکنید که اگر استفاده از اینترنیت و فضای مجازی در جامعه به این منوال پیش برود باید در آینده نزدیک همان طور که امروز همایش برای ترک و پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر برگزار می شود همایش برای ترک استفاده از اینترنت و فضای مجازی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به این که باید خانواده ها بر رفتار کودکان و جوانان و نوجوانان بیشتر نظارت داشته باشند، گفت: هرگونه استفاده از اینترنت و فضای مجازی بیش از 2 ساعت در شبانه روز باعث اعتیاد می شود و اتفاقا افراد بالای میانسال بیشتر در معرض خطرند.
وی اضافه کرد: مصرف مواد مخدر و روانگردها باعث ایجاد توهم، بروز شخصیت ضداجتماعی و رفتارهای ناپسند در افراد می شود که ضرر مصرف آنها از ماده شمیایی الکل اتیلین کمتر نیست.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی افزود: اعتیاد چه متعارف و چه مجازی همه واکنش افراد مبتلا به یک زندگی پر از اندوه و غم است و در جامعه ای که شادی هایش کمتر باشد خطر ابتلا به اعتیاد افزایش می یابد.
وی اظهار کرد: اعتیاد سن، جنس، سواد، علم و شغل نمی شناسد و چه بسا هر فردی در هر موقعیتی گرفتار آن گردد و باید تلاش شود جامعه ای شاد داشته باشیم تا بتوان بر این معضل اجتماعی غلبه کرد.
تجلیل، پخش کلیپ و اجرای سرود زنده از دیگر قسمت های این همایش یکروزه بود.
خبرنگار: نعمت محسن زاده **انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257

انتهای پیام /*

نظر شما